The return of the hybrid theater from the Brazilian directors
Descripción del Articulo
With a historical and artistic analysis, the article argues the return of a style of cinematographic production that marked the principle of the art, when still did not consider with clarity the sorts fiction and set of documents as different. The research rescues since the first productions with th...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2834 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2834 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Cine documental comunicación Film documentary communication Brazilian new cinemabuilding societies feeling pain dying along others |
| id |
REVUDEP_d856db6c3beb3d0b80bacd43a5be3edf |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2834 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directorsEl retorno del cine híbrido por parte de cineastas brasileirosPorto, Denis CinedocumentalcomunicaciónFilmdocumentarycommunicationBrazilian new cinemabuilding societiesfeeling paindying along othersWith a historical and artistic analysis, the article argues the return of a style of cinematographic production that marked the principle of the art, when still did not consider with clarity the sorts fiction and set of documents as different. The research rescues since the first productions with the Lumière brothers, passing for Flaherty, Eisenstein, Glauber Rocha and Eduardo Coutinho, being rescued by Brazilian productions of century XXI that had marked the world, in the hands (and of the brains) of Walter Salles and Fernando Meirelles, having as characteristic discrete, however limiting, the harmonic relation of the two languages in order to consider a convincing plot and, simultaneously, involving. For this, it supports in Roger Odin, Jean-Claude Bernardet, Alberto Cavalcanti, Jacques Aumont and Henri Gervaiseau, getting, with this, substantial theoretical and historical force to consider, to support and to provoke such collective reflection.Con un análisis histórico y artístico, el artículo discute el retorno de un estilo de producción cinematográfica que marcó el comienzo del séptimo arte, cuando todavía no se distinguían con claridad los géneros de ficción y documental como diferentes. La investigación repasa desde las primeras producciones de los hermanos Lumière, pasando por Flaherty, Eisenstein, Glauber Rocha y Eduardo Coutinho, y rescatando también producciones brasileñas del siglo XXI que llegan al mundo, de las manos (y los cerebros) de Walter Salles y Fernando Meirelles. Para ello, se sustentan en Roger Odin, Jean-Claude Bernardet, Alberto Cavalcanti, Jacques Aumont y Henri Gervaiseau, obteniendo sí fuerz teórica e histórica para proponer, sustentar y provocar tal reflexión colectiva.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2834Revista de Comunicación; Vol. 6 No. 1 (2007); 131-141Revista de Comunicación; Vol. 6 Núm. 1 (2007); 131-1412227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2834/2351Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28342022-06-04T01:14:06Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors El retorno del cine híbrido por parte de cineastas brasileiros |
| title |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| spellingShingle |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors Porto, Denis Cine documental comunicación Film documentary communication Brazilian new cinemabuilding societies feeling pain dying along others |
| title_short |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| title_full |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| title_fullStr |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| title_full_unstemmed |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| title_sort |
The return of the hybrid theater from the Brazilian directors |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Porto, Denis |
| author |
Porto, Denis |
| author_facet |
Porto, Denis |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Cine documental comunicación Film documentary communication Brazilian new cinemabuilding societies feeling pain dying along others |
| topic |
Cine documental comunicación Film documentary communication Brazilian new cinemabuilding societies feeling pain dying along others |
| description |
With a historical and artistic analysis, the article argues the return of a style of cinematographic production that marked the principle of the art, when still did not consider with clarity the sorts fiction and set of documents as different. The research rescues since the first productions with the Lumière brothers, passing for Flaherty, Eisenstein, Glauber Rocha and Eduardo Coutinho, being rescued by Brazilian productions of century XXI that had marked the world, in the hands (and of the brains) of Walter Salles and Fernando Meirelles, having as characteristic discrete, however limiting, the harmonic relation of the two languages in order to consider a convincing plot and, simultaneously, involving. For this, it supports in Roger Odin, Jean-Claude Bernardet, Alberto Cavalcanti, Jacques Aumont and Henri Gervaiseau, getting, with this, substantial theoretical and historical force to consider, to support and to provoke such collective reflection. |
| publishDate |
2022 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-03 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2834 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2834 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2834/2351 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 6 No. 1 (2007); 131-141 Revista de Comunicación; Vol. 6 Núm. 1 (2007); 131-141 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1741978023385628672 |
| score |
13.896317 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).