Trends in the Media Industry of South America in the digital transition

Descripción del Articulo

Traditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Campos-Freire, Francisco, Yaguache, Jenny, Ulloa, Nancy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/986
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/986
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:convergencia digital
gestión mediática
innovación
modelos de negocio
muro de pago
publicidad programática
digital convergence
media management
innovation
business models
paywall
programmatic advertising
id REVUDEP_d403b73ad47cd38a0afc5bff43888d58
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/986
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Trends in the Media Industry of South America in the digital transitionTendencias de la industria de los medios de América del Sur en la transición digitalCampos-Freire, FranciscoYaguache, JennyUlloa, Nancyconvergencia digitalgestión mediáticainnovaciónmodelos de negociomuro de pagopublicidad programáticadigital convergencemedia managementinnovationbusiness modelspaywallprogrammatic advertisingTraditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media sector in Latin America collected by sectorial databases of the World Association of Newspapers and New Publishers, the Eurodata´s general audience report, the Pew State of the News Media and the Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020. Second, the results of an own survey to 166 managers from 19 Latin American countries. Media managers from the area confirm that traditional media will grow up to 5% and digital media and advertising could reach 10% and more in the coming years..Los medios tradicionales de América del Sur presentan en este último tramo de la segunda década del siglo XXI mejores expectativas frente al proceso de transición mediática digital que experimentan las empresas e industrias de la comunicación a nivel global. La confirmación de esta hipótesis se contrasta comparando las tendencias de evolución de la industria de los medios de comunicación latinoamericanos que recogen las bases de datos sectoriales de la Asociación Mundial de Diarios, el informe general de audiencias de televisión de Eurodata, Pew State of the News Media y Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020 con los resultados de una encuesta propia realizada directamente entre gestores de 166 empresas mediáticas de 19 países de este continente. Los gestores de medios de esta área continental afirman que los medios tradicionales crecerán hasta un 5% y los digitales y publicidad pueden llegar al 10% o más en los próximos años.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2017-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/986Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 33-59Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 33-592227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/986/953Derechos de autor 2017 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9862019-08-19T17:44:57Z
dc.title.none.fl_str_mv Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
Tendencias de la industria de los medios de América del Sur en la transición digital
title Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
spellingShingle Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
Campos-Freire, Francisco
convergencia digital
gestión mediática
innovación
modelos de negocio
muro de pago
publicidad programática
digital convergence
media management
innovation
business models
paywall
programmatic advertising
title_short Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
title_full Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
title_fullStr Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
title_full_unstemmed Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
title_sort Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
dc.creator.none.fl_str_mv Campos-Freire, Francisco
Yaguache, Jenny
Ulloa, Nancy
author Campos-Freire, Francisco
author_facet Campos-Freire, Francisco
Yaguache, Jenny
Ulloa, Nancy
author_role author
author2 Yaguache, Jenny
Ulloa, Nancy
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv convergencia digital
gestión mediática
innovación
modelos de negocio
muro de pago
publicidad programática
digital convergence
media management
innovation
business models
paywall
programmatic advertising
topic convergencia digital
gestión mediática
innovación
modelos de negocio
muro de pago
publicidad programática
digital convergence
media management
innovation
business models
paywall
programmatic advertising
description Traditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media sector in Latin America collected by sectorial databases of the World Association of Newspapers and New Publishers, the Eurodata´s general audience report, the Pew State of the News Media and the Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020. Second, the results of an own survey to 166 managers from 19 Latin American countries. Media managers from the area confirm that traditional media will grow up to 5% and digital media and advertising could reach 10% and more in the coming years..
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/986
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/986
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/986/953
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 33-59
Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 33-59
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371852432965632
score 13.887878
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).