Trends in the Media Industry of South America in the digital transition
Descripción del Articulo
Traditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media s...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/986 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/986 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | convergencia digital gestión mediática innovación modelos de negocio muro de pago publicidad programática digital convergence media management innovation business models paywall programmatic advertising |
id |
REVUDEP_d403b73ad47cd38a0afc5bff43888d58 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/986 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transitionTendencias de la industria de los medios de América del Sur en la transición digitalCampos-Freire, FranciscoYaguache, JennyUlloa, Nancyconvergencia digitalgestión mediáticainnovaciónmodelos de negociomuro de pagopublicidad programáticadigital convergencemedia managementinnovationbusiness modelspaywallprogrammatic advertisingTraditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media sector in Latin America collected by sectorial databases of the World Association of Newspapers and New Publishers, the Eurodata´s general audience report, the Pew State of the News Media and the Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020. Second, the results of an own survey to 166 managers from 19 Latin American countries. Media managers from the area confirm that traditional media will grow up to 5% and digital media and advertising could reach 10% and more in the coming years..Los medios tradicionales de América del Sur presentan en este último tramo de la segunda década del siglo XXI mejores expectativas frente al proceso de transición mediática digital que experimentan las empresas e industrias de la comunicación a nivel global. La confirmación de esta hipótesis se contrasta comparando las tendencias de evolución de la industria de los medios de comunicación latinoamericanos que recogen las bases de datos sectoriales de la Asociación Mundial de Diarios, el informe general de audiencias de televisión de Eurodata, Pew State of the News Media y Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020 con los resultados de una encuesta propia realizada directamente entre gestores de 166 empresas mediáticas de 19 países de este continente. Los gestores de medios de esta área continental afirman que los medios tradicionales crecerán hasta un 5% y los digitales y publicidad pueden llegar al 10% o más en los próximos años.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2017-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/986Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 33-59Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 33-592227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/986/953Derechos de autor 2017 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9862019-08-19T17:44:57Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition Tendencias de la industria de los medios de América del Sur en la transición digital |
title |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
spellingShingle |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition Campos-Freire, Francisco convergencia digital gestión mediática innovación modelos de negocio muro de pago publicidad programática digital convergence media management innovation business models paywall programmatic advertising |
title_short |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
title_full |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
title_fullStr |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
title_full_unstemmed |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
title_sort |
Trends in the Media Industry of South America in the digital transition |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Campos-Freire, Francisco Yaguache, Jenny Ulloa, Nancy |
author |
Campos-Freire, Francisco |
author_facet |
Campos-Freire, Francisco Yaguache, Jenny Ulloa, Nancy |
author_role |
author |
author2 |
Yaguache, Jenny Ulloa, Nancy |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
convergencia digital gestión mediática innovación modelos de negocio muro de pago publicidad programática digital convergence media management innovation business models paywall programmatic advertising |
topic |
convergencia digital gestión mediática innovación modelos de negocio muro de pago publicidad programática digital convergence media management innovation business models paywall programmatic advertising |
description |
Traditional media (press, radio and television) in South America have better expectations regarding the process of digital transition faced by communication companies and industries on a global level. This hypothesis is contrasted by comparing two elements. First, the evolution trends of the media sector in Latin America collected by sectorial databases of the World Association of Newspapers and New Publishers, the Eurodata´s general audience report, the Pew State of the News Media and the Global Entertainment & Media Outlook 2016-2020. Second, the results of an own survey to 166 managers from 19 Latin American countries. Media managers from the area confirm that traditional media will grow up to 5% and digital media and advertising could reach 10% and more in the coming years.. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-09-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/986 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/986 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/986/953 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 33-59 Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 33-59 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371852432965632 |
score |
13.887878 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).