Audiovisual content viewing practices and the psychosocial sentiment of political efficacy in younger audiences from Spain and México
Descripción del Articulo
Millennials and centennials are two generations highly involved with social issues at a political and technological level. This interest has been raised in many of these individuals, some members of «woke» communities, a search for politically correct language both in networks and contemporary audio...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/3145 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/3145 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | televisión streaming sociología política entretenimiento contenido media redes sociales television political sociology entertainment media content social media |
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Audiovisual content viewing practices and the psychosocial sentiment of political efficacy in younger audiences from Spain and MéxicoHábitos de visionado de contenido audiovisual y sentimiento psicosocial de eficacia política en audiencias jóvenes de España y MéxicoFernández-Rodríguez, CarlosRomero-Rodríguez, Luis MiguelPuebla-Martínez, Belén televisiónstreamingsociología políticaentretenimientocontenido mediaredes socialestelevisionstreamingpolitical sociologyentertainmentmedia contentsocial mediaMillennials and centennials are two generations highly involved with social issues at a political and technological level. This interest has been raised in many of these individuals, some members of «woke» communities, a search for politically correct language both in networks and contemporary audiovisual fiction usually consumed on streaming platforms. This study aimed to analyze the psychosocial feeling of political efficacy millennials and centennials have as streaming platform users in Spain and Mexico to determine their predisposition and justification to prioritize their points of view in the face of content censorship and cancellation. The results reveal that centennials have a greater sense of efficacy than millennials, the latter being the most concerned about censorship and freedom of expression when receiving a story.Millennials y centennials son dos generaciones muy implicadas con las cuestiones sociales a nivel político y tecnológico. Este interés ha suscitado en muchos de estos individuos, algunos miembros de comunidades "woke", una búsqueda del lenguaje políticamente correcto tanto en las redes como en la ficción audiovisual contemporánea consumida habitualmente en plataformas de streaming. Este estudio tuvo como objetivo analizar el sentimiento psicosocial de eficacia política que tienen los millennials y centennials como usuarios de plataformas de streaming en España y México para determinar su predisposición y justificación para priorizar sus puntos de vista ante la censura y cancelación de contenidos. Los resultados revelan que los centennials tienen un mayor sentimiento de eficacia que los millennials, siendo estos últimos los más preocupados por la censura y la libertad de expresión a la hora de recibir una noticia.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2023-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/314510.26441/RC22.2-2023-3145Revista de Comunicación; Vol. 22 No. 2 (2023); 117-133Revista de Comunicación; Vol. 22 Núm. 2 (2023); 117-1332227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPenghttps://revistadecomunicacion.com/article/view/3145/2673https://revistadecomunicacion.com/article/view/3145/2703Derechos de autor 2023 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/31452024-05-24T13:43:45Z |
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Millennials and centennials are two generations highly involved with social issues at a political and technological level. This interest has been raised in many of these individuals, some members of «woke» communities, a search for politically correct language both in networks and contemporary audiovisual fiction usually consumed on streaming platforms. This study aimed to analyze the psychosocial feeling of political efficacy millennials and centennials have as streaming platform users in Spain and Mexico to determine their predisposition and justification to prioritize their points of view in the face of content censorship and cancellation. The results reveal that centennials have a greater sense of efficacy than millennials, the latter being the most concerned about censorship and freedom of expression when receiving a story. |
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