Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts
Descripción del Articulo
In the current context of social media, vertical video has become an emerging format for sharing content. From the perspective of audio-visual communication, the proliferation of mobile devices has promoted the popularity of the vertical video format on social platforms. This trend raises the need t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/3316 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | redes sociales teoria de la imagen comunicación audiovisual TikTok Instragram Youtube vídeo vertical formato social media theory of image audio-visual communication vertical video format |
id |
REVUDEP_c24cfa9cbbcac2faa6a013d4a56fa40c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/3316 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube ShortsEl vídeo de formato vertical en dispositivos móviles. Estudio de caso en TikTok, Instagram Reels y YouTube ShortsNavarro-Güere, Héctorredes socialesteoria de la imagencomunicación audiovisualTikTokInstragramYoutubevídeo verticalformatosocial mediatheory of imageaudio-visual communicationTikTokInstragramYoutubevertical videoformatIn the current context of social media, vertical video has become an emerging format for sharing content. From the perspective of audio-visual communication, the proliferation of mobile devices has promoted the popularity of the vertical video format on social platforms. This trend raises the need to understand its relationships, implications and influence. Objective: In this context, this research focuses on analyzing images on three leading platforms: TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts. Methodology: A comparative study was carried out on the three social platforms to know the characteristics and variables of genre, image (format, type, camera placement, recording space, shots, scenes, montage, continuity, audio and overlays) and time (structure, order and duration), and in total 1,194 audio-visual pieces were studied. Conclusions: From the sample it can be deduced that in the three social platforms moving images of vertical format predominate, of the entertainment genre, of a scene, recorded with the camera at eye level, indoors, with open shots and sequence, with continuity with cuts, with a linear and chronological structure, with music, with superimpositions on the image, and of variable duration.En el contexto actual de las redes sociales de comunicación, el vídeo vertical se ha convertido en un formato emergente para compartir contenido. Desde la perspectiva de la comunicación audiovisual, la proliferación de dispositivos móviles ha promovido la popularidad del formato de vídeo vertical en plataformas sociales. Esta tendencia plantea la necesidad de comprender sus relaciones, implicaciones e influencia. Objetivo: En este contexto, esta investigación se centra en analizar las imágenes en tres plataformas líderes: TikTok, Instagram Reels y YouTube Shorts. Metodología: Se llevó a cabo un estudio comparativo en las tres plataformas sociales para conocer las características y variables de género, imagen (formato, tipo, colocación de la cámara, espacio de grabación, planos, escenas, montaje, continuidad, audio y sobreimpresiones) y tiempo (estructura, orden y duración), y en total se estudiaron 1.194 piezas audiovisuales. Conclusiones: De la muestra se deduce que en las tres plataformas sociales predominan imágenes en movimiento de formato vertical, del género entretenimiento, de una escena, grabados con la cámara a la altura de los ojos, en interior, con planos abiertos y secuencia, con continuidad con cortes, con una estructura lineal y cronológica, con música, con sobreimpresiones en la imagen, y de una duración variable.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2024-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/xmlapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/331610.26441/RC23.1-2024-3316Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 377-394Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 377-3942227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/3316/2835https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316/2726Derechos de autor 2024 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/33162024-07-27T16:27:25Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts El vídeo de formato vertical en dispositivos móviles. Estudio de caso en TikTok, Instagram Reels y YouTube Shorts |
title |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
spellingShingle |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts Navarro-Güere, Héctor redes sociales teoria de la imagen comunicación audiovisual TikTok Instragram Youtube vídeo vertical formato social media theory of image audio-visual communication TikTok Instragram Youtube vertical video format |
title_short |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
title_full |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
title_fullStr |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
title_full_unstemmed |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
title_sort |
Vertical video on mobile devices. Case study on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Navarro-Güere, Héctor |
author |
Navarro-Güere, Héctor |
author_facet |
Navarro-Güere, Héctor |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
redes sociales teoria de la imagen comunicación audiovisual TikTok Instragram Youtube vídeo vertical formato social media theory of image audio-visual communication TikTok Instragram Youtube vertical video format |
topic |
redes sociales teoria de la imagen comunicación audiovisual TikTok Instragram Youtube vídeo vertical formato social media theory of image audio-visual communication TikTok Instragram Youtube vertical video format |
description |
In the current context of social media, vertical video has become an emerging format for sharing content. From the perspective of audio-visual communication, the proliferation of mobile devices has promoted the popularity of the vertical video format on social platforms. This trend raises the need to understand its relationships, implications and influence. Objective: In this context, this research focuses on analyzing images on three leading platforms: TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts. Methodology: A comparative study was carried out on the three social platforms to know the characteristics and variables of genre, image (format, type, camera placement, recording space, shots, scenes, montage, continuity, audio and overlays) and time (structure, order and duration), and in total 1,194 audio-visual pieces were studied. Conclusions: From the sample it can be deduced that in the three social platforms moving images of vertical format predominate, of the entertainment genre, of a scene, recorded with the camera at eye level, indoors, with open shots and sequence, with continuity with cuts, with a linear and chronological structure, with music, with superimpositions on the image, and of variable duration. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316 10.26441/RC23.1-2024-3316 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC23.1-2024-3316 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316/2835 https://revistadecomunicacion.com/article/view/3316/2726 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/xml application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 377-394 Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 377-394 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1807203141821661184 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).