Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
Descripción del Articulo
This article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, c...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2929 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Netflix industria audiovisual diversidad identidad de marca cultura audiovisual industry diversity brand identity culture |
id |
REVUDEP_bdffd9449e94a6e5d76d21433d036982 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2929 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity Descubriendo Netflix: identidad de marca y representaciones de la diversidadPedro, Josep Netflixindustria audiovisualdiversidadidentidad de marcaculturaNetflixaudiovisual industrydiversitybrand identitycultureThis article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, company policy and Netflix’s brand identity, emphasizing workforce diversity (off-screen); and the diversity of its content based on the broad category of Netflix Originals, considering diversity of place, gender and ethnicity or “race” (on-screen). Thus, the text critically reveals multiple complementary strategies, increasingly employed globally to build a brand identity linked to diversity as a positive value that is reclaimed in the 21st century. Through this brand identification with diversity, Netflix seeks to distinguish itself from both the traditional audiovisual industry and from its competitors, contributing to its hegemony in the global video-on-demand market.Este artículo analiza la identificación estratégica de Netflix con la noción de diversidad, tanto fuera (off-screen) como dentro de la pantalla (on-screen). A partir de su comunicación pública, de informes sectoriales y de la literatura sobre el tema, se centra en examinar dos dimensiones: la relación entre diversidad, inclusión, política de empresa e identidad de marca Netflix, incidiendo en la diversidad de la fuerza laboral (off-screen); y la diversidad de sus contenidos a partir de la amplia categoría de Netflix Originals, considerando la diversidad de lugar, género y etnicidad o “raza” (on-screen). De este modo, el texto revela críticamente múltiples estrategias complementarias, empleadas crecientemente a nivel global para construir una identidad de marca vinculada a la diversidad en tanto valor positivo, reivindicado en el siglo XXI. Mediante esta identificación de marca con la diversidad, Netflix busca distinguirse tanto de la industria audiovisual tradicional como de sus competidores, lo cual contribuye a su hegemonía en el mercado global de vídeo bajo demanda. Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/292910.26441/RC21.2-2022-A9Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 179-196Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 179-1962227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2494https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2514Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/29292023-01-07T19:52:12Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity Descubriendo Netflix: identidad de marca y representaciones de la diversidad |
title |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
spellingShingle |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity Pedro, Josep Netflix industria audiovisual diversidad identidad de marca cultura Netflix audiovisual industry diversity brand identity culture |
title_short |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
title_full |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
title_fullStr |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
title_full_unstemmed |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
title_sort |
Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Pedro, Josep |
author |
Pedro, Josep |
author_facet |
Pedro, Josep |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Netflix industria audiovisual diversidad identidad de marca cultura Netflix audiovisual industry diversity brand identity culture |
topic |
Netflix industria audiovisual diversidad identidad de marca cultura Netflix audiovisual industry diversity brand identity culture |
description |
This article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, company policy and Netflix’s brand identity, emphasizing workforce diversity (off-screen); and the diversity of its content based on the broad category of Netflix Originals, considering diversity of place, gender and ethnicity or “race” (on-screen). Thus, the text critically reveals multiple complementary strategies, increasingly employed globally to build a brand identity linked to diversity as a positive value that is reclaimed in the 21st century. Through this brand identification with diversity, Netflix seeks to distinguish itself from both the traditional audiovisual industry and from its competitors, contributing to its hegemony in the global video-on-demand market. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929 10.26441/RC21.2-2022-A9 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC21.2-2022-A9 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2494 https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2514 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 179-196 Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 179-196 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1754566312537882624 |
score |
13.949927 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).