Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity

Descripción del Articulo

This article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pedro, Josep
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2929
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Netflix
industria audiovisual
diversidad
identidad de marca
cultura
audiovisual industry
diversity
brand identity
culture
id REVUDEP_bdffd9449e94a6e5d76d21433d036982
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2929
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity Descubriendo Netflix: identidad de marca y representaciones de la diversidadPedro, Josep Netflixindustria audiovisualdiversidadidentidad de marcaculturaNetflixaudiovisual industrydiversitybrand identitycultureThis article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, company policy and Netflix’s brand identity, emphasizing workforce diversity (off-screen); and the diversity of its content based on the broad category of Netflix Originals, considering diversity of place, gender and ethnicity or “race” (on-screen). Thus, the text critically reveals multiple complementary strategies, increasingly employed globally to build a brand identity linked to diversity as a positive value that is reclaimed in the 21st century. Through this brand identification with diversity, Netflix seeks to distinguish itself from both the traditional audiovisual industry and from its competitors, contributing to its hegemony in the global video-on-demand market.Este artículo analiza la identificación estratégica de Netflix con la noción de diversidad, tanto fuera (off-screen) como dentro de la pantalla (on-screen). A partir de su comunicación pública, de informes sectoriales y de la literatura sobre el tema, se centra en examinar dos dimensiones: la relación entre diversidad, inclusión, política de empresa e identidad de marca Netflix, incidiendo en la diversidad de la fuerza laboral (off-screen); y la diversidad de sus contenidos a partir de la amplia categoría de Netflix Originals, considerando la diversidad de lugar, género y etnicidad o “raza” (on-screen). De este modo, el texto revela críticamente múltiples estrategias complementarias, empleadas crecientemente a nivel global para construir una identidad de marca vinculada a la diversidad en tanto valor positivo, reivindicado en el siglo XXI. Mediante esta identificación de marca con la diversidad, Netflix busca distinguirse tanto de la industria audiovisual tradicional como de sus competidores, lo cual contribuye a su hegemonía en el mercado global de vídeo bajo demanda.  Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/292910.26441/RC21.2-2022-A9Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 179-196Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 179-1962227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2494https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2514Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/29292023-01-07T19:52:12Z
dc.title.none.fl_str_mv Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
Descubriendo Netflix: identidad de marca y representaciones de la diversidad
title Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
spellingShingle Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
Pedro, Josep
Netflix
industria audiovisual
diversidad
identidad de marca
cultura
Netflix
audiovisual industry
diversity
brand identity
culture
title_short Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
title_full Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
title_fullStr Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
title_full_unstemmed Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
title_sort Discovering Netflix: brand identity and representations of diversity
dc.creator.none.fl_str_mv Pedro, Josep
author Pedro, Josep
author_facet Pedro, Josep
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Netflix
industria audiovisual
diversidad
identidad de marca
cultura
Netflix
audiovisual industry
diversity
brand identity
culture
topic Netflix
industria audiovisual
diversidad
identidad de marca
cultura
Netflix
audiovisual industry
diversity
brand identity
culture
description This article analyzes Netflix's strategic identification with the notion of diversity, both off-screen and on-screen. Drawing on its public communications, on industry reports and on the literature about the subject, it focuses on two dimensions: the relationship between diversity, inclusion, company policy and Netflix’s brand identity, emphasizing workforce diversity (off-screen); and the diversity of its content based on the broad category of Netflix Originals, considering diversity of place, gender and ethnicity or “race” (on-screen). Thus, the text critically reveals multiple complementary strategies, increasingly employed globally to build a brand identity linked to diversity as a positive value that is reclaimed in the 21st century. Through this brand identification with diversity, Netflix seeks to distinguish itself from both the traditional audiovisual industry and from its competitors, contributing to its hegemony in the global video-on-demand market.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929
10.26441/RC21.2-2022-A9
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929
identifier_str_mv 10.26441/RC21.2-2022-A9
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2494
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2929/2514
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 2 (2022); 179-196
Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 2 (2022); 179-196
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1754566312537882624
score 13.949927
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).