The infringement of truthfulness principle in radio spot according to the Spanish code of conduct
Descripción del Articulo
The objective of this investigation is to identify and examine the characteristic segments that channel a type of discourse in the form of radio spots that infringes the Spanish advertising code of conduct. The work is focused on one of the most important principles for the consumer: that of truthfu...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2735 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2735 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Publicidad engañosa discurso publicitario códigos deontológicos código de conducta principios éticos Misleading advertising advertising discourse ethics codes code of conduct ethical principles |
Sumario: | The objective of this investigation is to identify and examine the characteristic segments that channel a type of discourse in the form of radio spots that infringes the Spanish advertising code of conduct. The work is focused on one of the most important principles for the consumer: that of truthfulness. The different types of misleading advertising have been analysed by means of factor analysis and its subsequent interpretation, based on a representative sample of radio spots that takes into account their broadcast frequency. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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