Vikings: power and cultural identities in the show of History Channel

Descripción del Articulo

The aim of this paper is to study from an anthropological perspective the formation of identities in the Canadian tv-series Vikings (2013- ), created by Michael Hirst for The History Channel. With this purpose, we use a textual methodology of the most relevant fragments. The discussion of the result...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Donstrup, Mayte
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/31
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/31
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Vikings
series
poder
identidad
etnicidad
TV-series
power
identity
ethnicity
Descripción
Sumario:The aim of this paper is to study from an anthropological perspective the formation of identities in the Canadian tv-series Vikings (2013- ), created by Michael Hirst for The History Channel. With this purpose, we use a textual methodology of the most relevant fragments. The discussion of the results is organized around one main core point that shape the construction of identities in this show: power.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).