Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy

Descripción del Articulo

Tourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2782
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:comunicación en crisis
DMO
catástrofes turismo
crisis communication
tourism disaster
id REVUDEP_a643654d128574dcfcb02c1260fa29b9
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2782
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategyComunicación institucional en el sector turístico en situaciones de crisis: estrategia de las Destination Management Organization (DMO) ante las mareas negrasRodríguez-Toubes Muñiz, Diego comunicación en crisisDMOcatástrofes turismocrisis communicationDMOtourism disasterTourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and after the crisis in order to achieve a quick recovery in tourism. A research into the DMO crisis communication in Galicia, Spain, to cope with the oil slick may provide a better understanding about how to manage crisis communication in these situations.Los destinos turísticos deben gestionar crisis producidas por sucesos y catástrofes que afectan a la imagen del destino. La importancia de la comunicación en estos escenarios es fundamental. Las Organizaciones de promoción turística en el destino, DMO, son las entidades idóneas para liderar el proceso de comunicación antes, durante y después de la crisis con el fin de conseguir una rápida recuperación del turismo. Una investigación sobre la comunicación de crisis de las DMO en Galicia (España) ante las mareas negras puede ayudar un mejor entendimiento de cómo gestionar la comunicación en estas situaciones.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2782Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 42-59Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 42-592227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2782/2301Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27822022-05-29T00:56:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
Comunicación institucional en el sector turístico en situaciones de crisis: estrategia de las Destination Management Organization (DMO) ante las mareas negras
title Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
spellingShingle Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego
comunicación en crisis
DMO
catástrofes turismo
crisis communication
DMO
tourism disaster
title_short Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
title_full Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
title_fullStr Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
title_full_unstemmed Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
title_sort Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego
author Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego
author_facet Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv comunicación en crisis
DMO
catástrofes turismo
crisis communication
DMO
tourism disaster
topic comunicación en crisis
DMO
catástrofes turismo
crisis communication
DMO
tourism disaster
description Tourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and after the crisis in order to achieve a quick recovery in tourism. A research into the DMO crisis communication in Galicia, Spain, to cope with the oil slick may provide a better understanding about how to manage crisis communication in these situations.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782/2301
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 42-59
Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 42-59
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978022707200000
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).