Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy
Descripción del Articulo
Tourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2782 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | comunicación en crisis DMO catástrofes turismo crisis communication tourism disaster |
id |
REVUDEP_a643654d128574dcfcb02c1260fa29b9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2782 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategyComunicación institucional en el sector turístico en situaciones de crisis: estrategia de las Destination Management Organization (DMO) ante las mareas negrasRodríguez-Toubes Muñiz, Diego comunicación en crisisDMOcatástrofes turismocrisis communicationDMOtourism disasterTourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and after the crisis in order to achieve a quick recovery in tourism. A research into the DMO crisis communication in Galicia, Spain, to cope with the oil slick may provide a better understanding about how to manage crisis communication in these situations.Los destinos turísticos deben gestionar crisis producidas por sucesos y catástrofes que afectan a la imagen del destino. La importancia de la comunicación en estos escenarios es fundamental. Las Organizaciones de promoción turística en el destino, DMO, son las entidades idóneas para liderar el proceso de comunicación antes, durante y después de la crisis con el fin de conseguir una rápida recuperación del turismo. Una investigación sobre la comunicación de crisis de las DMO en Galicia (España) ante las mareas negras puede ayudar un mejor entendimiento de cómo gestionar la comunicación en estas situaciones.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2782Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 42-59Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 42-592227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2782/2301Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27822022-05-29T00:56:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy Comunicación institucional en el sector turístico en situaciones de crisis: estrategia de las Destination Management Organization (DMO) ante las mareas negras |
title |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
spellingShingle |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego comunicación en crisis DMO catástrofes turismo crisis communication DMO tourism disaster |
title_short |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
title_full |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
title_fullStr |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
title_full_unstemmed |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
title_sort |
Institutional Communication in the tourism sector in crisis: a strategy of Destination Management Organization (DMO) to counter oil slicks as electoral strategy |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego |
author |
Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego |
author_facet |
Rodríguez-Toubes Muñiz, Diego |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
comunicación en crisis DMO catástrofes turismo crisis communication DMO tourism disaster |
topic |
comunicación en crisis DMO catástrofes turismo crisis communication DMO tourism disaster |
description |
Tourism destinations need to manage crises and disasters caused by events that affect the image of the destination. Effective communication is essential in these situations. Destination Management Organizations, DMO, are the appropriate entities to lead the communication process before, during and after the crisis in order to achieve a quick recovery in tourism. A research into the DMO crisis communication in Galicia, Spain, to cope with the oil slick may provide a better understanding about how to manage crisis communication in these situations. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2782/2301 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 9 No. 1 (2010); 42-59 Revista de Comunicación; Vol. 9 Núm. 1 (2010); 42-59 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1741978022707200000 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).