Public administrations on TikTok. Communication, narrative, and frequency of publication of the profiles of the ministries of Spain
Descripción del Articulo
The interest of public administrations in interacting and generating conversation with citizens has led to the opening of profiles on social networks. The present work analyzes how the General Administration of the State, in particular, the ministries of the Government of Spain, are using the TikTok...
Autores: | , , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/3451 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/3451 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comunicación política medios sociales TikTok estrategias de comunicación ministerios administraciones públicas Political communication social media communication strategies ministries public administrations |
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Public administrations on TikTok. Communication, narrative, and frequency of publication of the profiles of the ministries of SpainAdministraciones públicas en TikTok. Comunicación, narrativa y frecuencia de publicación de los perfiles de los ministerios de EspañaAlonso-López, NadiaSidorenko Bautista, Pavel Ferruz-González, Sonia Aránzazu Comunicación políticamedios socialesTikTokestrategias de comunicaciónministeriosadministraciones públicasPolitical communicationsocial mediaTikTokcommunication strategiesministriespublic administrationsThe interest of public administrations in interacting and generating conversation with citizens has led to the opening of profiles on social networks. The present work analyzes how the General Administration of the State, in particular, the ministries of the Government of Spain, are using the TikTok network to communicate with citizens, what content they are publishing, what the format and tone of their publications is, and what frequency of publication they maintain, to know how institutional communication of the ministries is on this social network and observe if they follow a strategic use of their profiles. To do this, a quantitative content analysis of the publications of the profiles of the 7 ministries with active presence on TikTok has been carried out, from the first publication of each profile studied until March 31, 2023. For the analysis, different variables have been considered which collect the figures of the profiles, the tone of the publications, and the structure and format of the contents. The results show that the ministries maintain a low publication frequency, and there is a disparity in the type of tone used or intention of their publications and in the formats, which suggests a lack of common communication strategy by the Government of Spain to maximize performance on this social network.El interés de las Administraciones públicas por interactuar y generar conversación con los ciudadanos ha propiciado la apertura de perfiles en redes sociales. El presente trabajo analiza cómo la Administración General del Estado, en concreto, los ministerios del Gobierno de España están utilizando la red TikTok para comunicarse con los ciudadanos, qué contenidos están publicando, cómo es el formato y el tono de sus publicaciones y qué frecuencia de publicación mantienen, con el objetivo de conocer cómo es la comunicación institucional de los ministerios en esta red social y observar si siguen hacen un uso estratégico de sus perfiles. Para ello, se ha realizado un análisis de contenido cuantitativo de las publicaciones de los perfiles de los 7 ministerios con presencia activa en TikTok, desde la primera publicación de cada perfil estudiado hasta el 31 de marzo de 2023. Para el análisis se han tomado en consideración distintas variables que recogen las cifras de los perfiles, el tono de las publicaciones y la estructura y formato de los contenidos. Los resultados muestran que los ministerios mantienen una frecuencia de publicación baja y hay disparidad en el tipo de tono utilizado o intención de sus publicaciones y también en los formatos, lo que sugiere una ausencia de estrategia de comunicación común por parte del Gobierno de España para maximizar el rendimiento en esta red social.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2024-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/xmlapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/345110.26441/RC23.1-2024-3451Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 33-51Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 33-512227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/3451/2816https://revistadecomunicacion.com/article/view/3451/2773Derechos de autor 2024 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/34512024-07-27T16:27:25Z |
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The interest of public administrations in interacting and generating conversation with citizens has led to the opening of profiles on social networks. The present work analyzes how the General Administration of the State, in particular, the ministries of the Government of Spain, are using the TikTok network to communicate with citizens, what content they are publishing, what the format and tone of their publications is, and what frequency of publication they maintain, to know how institutional communication of the ministries is on this social network and observe if they follow a strategic use of their profiles. To do this, a quantitative content analysis of the publications of the profiles of the 7 ministries with active presence on TikTok has been carried out, from the first publication of each profile studied until March 31, 2023. For the analysis, different variables have been considered which collect the figures of the profiles, the tone of the publications, and the structure and format of the contents. The results show that the ministries maintain a low publication frequency, and there is a disparity in the type of tone used or intention of their publications and in the formats, which suggests a lack of common communication strategy by the Government of Spain to maximize performance on this social network. |
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