Business models and editorial strategy: the case on the wsj.com
Descripción del Articulo
The current research on media business models is characterized by a very high grade of experimentation and the absence of unique answers to the monetization of digital contents. In this landscape, the model of The Wall Street Journal tends to be mentioned as a reference of subscription's model....
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2758 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2758 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Modelos de negocio periodismo económico The Wall Street Journal modelo de pago Business model financial journalism subscription model. |
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Business models and editorial strategy: the case on the wsj.comModelos de negocio y estrategia editorial: el caso del wsj.comVara Miguel, Alfonso Díaz Espina, Carolina Modelos de negocioperiodismo económicoThe Wall Street Journalmodelo de pagoBusiness modelfinancial journalismThe Wall Street Journalsubscription model.The current research on media business models is characterized by a very high grade of experimentation and the absence of unique answers to the monetization of digital contents. In this landscape, the model of The Wall Street Journal tends to be mentioned as a reference of subscription's model. This paper shows how the most prestigious financial newspaper of the world relies on an hybrid model in which the free content represents the 73% of the whole content included in his website. Furthermore, this paper examines the main traits of the news put behind the daily's paywall, in contrast to the main characteristics of free content.La investigación sobre modelos de negocios en la industria de la comunicación se ha caracterizado por un elevado grado de experimentación y la ausencia de respuestas unívocas al problema de la rentabilidad de los contenidos digitales. En este escenario, The Wall Street Journal suele ser mencionado como un referente del modelo de suscripción. Este artículo demuestra empíricamente que el modelo del diario económico más prestigioso del mundo ofrece un modelo híbrido en el que los contenidos gratuitos representan el 73% del total publicado en la portada del wsj.com y analiza cuáles son las características comunes que suelen compartir aquellos contenidos de pago frente a las compartidas por los contenidos gratuitos.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2758Revista de Comunicación; Vol. 11 No. 1 (2012); 110-128Revista de Comunicación; Vol. 11 Núm. 1 (2012); 110-1282227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2758/2279Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27582022-05-28T01:18:55Z |
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The current research on media business models is characterized by a very high grade of experimentation and the absence of unique answers to the monetization of digital contents. In this landscape, the model of The Wall Street Journal tends to be mentioned as a reference of subscription's model. This paper shows how the most prestigious financial newspaper of the world relies on an hybrid model in which the free content represents the 73% of the whole content included in his website. Furthermore, this paper examines the main traits of the news put behind the daily's paywall, in contrast to the main characteristics of free content. |
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La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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