The globalisation process of electoral campaigns: from Americanization to professionalization

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In the last twenty years electoral campaigns it has been seen a transformation of electoral campaigns from tv meetings and doctrinal controversies, the confrontation of images and ideological persuasion to a new landscape of marketing polls. The phenomenon is registered in places as diverse as UK, K...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Orejuela, Sandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2843
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2843
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling The globalisation process of electoral campaigns: from Americanization to professionalizationProceso de globalización de las campañas electorales: de la americanización a la profesionalizaciónOrejuela, Sandra globalizacióncampañas electoralesamericanizaciónprofesionalizaciónglobalisationelectoral campaignsAmericanizationprofessionalizationIn the last twenty years electoral campaigns it has been seen a transformation of electoral campaigns from tv meetings and doctrinal controversies, the confrontation of images and ideological persuasion to a new landscape of marketing polls. The phenomenon is registered in places as diverse as UK, Korea, Guatemala, Peru and Spain. There is no doubt that democratic processes have undergone several transformations as they have media terminology and marketing technical terms to the political discourse. The United States where the first on experimenting these changes, which then expanded their campaign models to several democracies worldwide. These series of transformations on electoral rallies are called, without distinction, as americanization processes, profesionalization, modernization and globalization.En los últimos veinte años las campañas electorales se han trasladado de los mítines a la televisión, de las polémicas doctrinarias a la confrontación de imágenes y de la persuasión ideológica a las encuestas de marketing. Este fenómeno se verifica en lugares tan diversos como Inglaterra, Korea, Guatemala, Perú o España. Es indudable que los procesos democráticos han sufrido una serie de transformaciones, en la medida que han incorporado el lenguaje mediático y las técnicas de marketing al discurso político. Los Estados Unidos de América fueron los primeros en experimentar estos cambios y expandieron su modelo de campaña en diversas democracias del mundo entero. A esta serie de transformaciones de la contienda electoral se les denomina indistintamente como procesos de americanización, profesionalización, modernización y globalización.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2843Revista de Comunicación; Vol. 5 No. 1 (2006); 55-87Revista de Comunicación; Vol. 5 Núm. 1 (2006); 55-872227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2843/2360Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28432022-06-06T02:16:50Z
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