Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections

Descripción del Articulo

Different publics consume political information in different ways. The pattern of consumption of political information varies according to the different publics, not only in their intensity of use, but also in the various communication outlets used to inform themselves. This article compares the pat...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Beatriz Fernández, Carmen, Rodríguez-Virgili, Jordi
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/987
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/987
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:infopolítica
uso de medios
elecciones críticas
Argentina
España
Venezuela
infopolitics
media use
critical elections
political communication
Spain
id REVUDEP_72ae173eb8fc1c467a97369c9b314d5d
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/987
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 electionsEl consumo de información política de los públicos interesados comparado con el del electorado general. Los casos de las elecciones de Argentina, España y Venezuela de 2015Beatriz Fernández, CarmenRodríguez-Virgili, Jordiinfopolíticauso de medioselecciones críticasArgentinaEspañaVenezuelainfopoliticsmedia usecritical electionspolitical communicationArgentinaSpainVenezuelaDifferent publics consume political information in different ways. The pattern of consumption of political information varies according to the different publics, not only in their intensity of use, but also in the various communication outlets used to inform themselves. This article compares the patterns of political information for the most interested publics (journalists, academics, consultants and political leaders) with general voters, taking as a case the study of the Argentinian, Spaniard and Venezuelan elections of 2015.El patrón de consumo de información política varía de acuerdo a los distintos públicos, no sólo en su intensidad de uso, sino también en los diversos medios de comunicación utilizados para informarse. Este artículo compara los patrones de información política de los públicos más interesados (periodistas, académicos, consultores y dirigentes políticos) con la manera de informarse políticamente de los electores en general, tomando como caso de estudio las elecciones argentinas, españolas y venezolanas del año 2015.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2017-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/987Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 60-87Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 60-872227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/987/954Derechos de autor 2017 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/9872019-08-19T17:44:57Z
dc.title.none.fl_str_mv Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
El consumo de información política de los públicos interesados comparado con el del electorado general. Los casos de las elecciones de Argentina, España y Venezuela de 2015
title Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
spellingShingle Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
Beatriz Fernández, Carmen
infopolítica
uso de medios
elecciones críticas
Argentina
España
Venezuela
infopolitics
media use
critical elections
political communication
Argentina
Spain
Venezuela
title_short Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
title_full Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
title_fullStr Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
title_full_unstemmed Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
title_sort Comparison between the political information consumption of the general voter and specialized audiences. The cases of the Argentinian, Spanish and Venezuelan 2015 elections
dc.creator.none.fl_str_mv Beatriz Fernández, Carmen
Rodríguez-Virgili, Jordi
author Beatriz Fernández, Carmen
author_facet Beatriz Fernández, Carmen
Rodríguez-Virgili, Jordi
author_role author
author2 Rodríguez-Virgili, Jordi
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv infopolítica
uso de medios
elecciones críticas
Argentina
España
Venezuela
infopolitics
media use
critical elections
political communication
Argentina
Spain
Venezuela
topic infopolítica
uso de medios
elecciones críticas
Argentina
España
Venezuela
infopolitics
media use
critical elections
political communication
Argentina
Spain
Venezuela
description Different publics consume political information in different ways. The pattern of consumption of political information varies according to the different publics, not only in their intensity of use, but also in the various communication outlets used to inform themselves. This article compares the patterns of political information for the most interested publics (journalists, academics, consultants and political leaders) with general voters, taking as a case the study of the Argentinian, Spaniard and Venezuelan elections of 2015.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/987
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/987
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/987/954
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 16 No. 2 (2017); 60-87
Revista de Comunicación; Vol. 16 Núm. 2 (2017); 60-87
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371852435062784
score 13.779025
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).