Relevant Historical Cases Showing Advertising Cultural Impact
Descripción del Articulo
The aim of this paper is to discuss some concrete examples of the influence of commercial communication in decisive processes and events of the recent history. We endeavour to show that the training of future professionals should not be confined to purely technical and economic aspects of the world...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2814 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2814 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Publicidad Televisión Cultura Cambio Social Advertising TV Culture Social Change |
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Relevant Historical Cases Showing Advertising Cultural ImpactCasos históricos relevantes que reflejan el Impacto Cultural de la PublicidadMontero, Mercedes PublicidadTelevisiónCulturaCambio SocialAdvertisingTVCultureSocial ChangeThe aim of this paper is to discuss some concrete examples of the influence of commercial communication in decisive processes and events of the recent history. We endeavour to show that the training of future professionals should not be confined to purely technical and economic aspects of the world of advertising, but should also include deeper consideration of the cultural impact of the persuasive forms of communication. This will greatly enrich the teaching of our subject, as we come to focus on their influence within the mesh of social, cultural, political and other trends that make up the world today. This will mean that courses that might otherwise be overly technical are given a humanistic dimension.El objetivo de este trabajo es exponer ejemplos concretos de la influencia de la Publicidad en procesos y acontecimientos decisivos del último siglo. Pretendemos demostrar que la formación de los futuros profesionales no puede quedarse en los aspectos meramente técnicos o económicos de la actividad publicitaria, sino que es necesario ahondar en el impacto cultural de las formas persuasivas de comunicación. Esto enriquecerá enormemente la enseñanza de nuestra materia al centrarnos en el estudio de su influencia en el entramado de corrientes sociales, culturales, políticas, etc... que configuran el mundo actual. Se trata de dotar de calado humanístico unos estudios que corren el peligro de ser demasiado técnicos.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2814Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 139-153Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 139-1532227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2814/2332Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28142022-06-02T22:35:09Z |
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