The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT

Descripción del Articulo

Nowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Urquiza García, Raquel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2812
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Televisión Digital Terrestre
Políticas audiovisuales
Sociedad de la Información
Modelos de negocio en TV
Digital Terrestrial Television
Audiovisual policies
Information Society
TV Business models
id REVUDEP_5bc4b42481fb68e5d99431a433277652
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2812
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTTLa transición hacia la Televisión Digital en cuatro mercados comparados: Estrategias y negocios para el impulsoUrquiza García, Raquel Televisión Digital TerrestrePolíticas audiovisualesSociedad de la InformaciónModelos de negocio en TVDigital Terrestrial TelevisionAudiovisual policiesInformation SocietyTV Business modelsNowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now digital— is offered to adopt news ways of consumption, which are subordinated by technologic politics and interests of the market. The major countries, which introduced in their agendas digital television plans, are living now in the so called “transition process”. It is the moment to evaluate if the four principals markets of the European Union, the United States, Latin America, and Japan; have achieved the major goals proposed by their governments from the very beginning.La televisión digital terrestre es hoy una realidad y una nueva oportunidad para el negocio televisivo y la Sociedad de la Información. Las políticas diseñadas, influidas por la historia televisiva de cada región, han determinado el modelo de negocio por el que la tradicional televisión por ondas —ahora digitalizada— se ofrezca como nueva forma de consumo; fuertemente supeditada a políticas tecnológicas y a los intereses de mercado. La mayoría de las regiones que introdujeron en sus agendas planes de digitalización televisiva viven en la actualidad el llamado proceso de transición. Es un buen momento para evaluar si los resultados hasta ahora conseguidos en cuatro mercados mundiales —Unión Europea, Estados Unidos, Japón y América Latina— cumplen con las expectativas y objetivos que sus gobiernos propusieron en un primer momento, mediante un análisis comparativo de sus estrategias y su situación reciente.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2812Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 81-107Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 81-1072227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2812/2330Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28122022-06-02T22:35:09Z
dc.title.none.fl_str_mv The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
La transición hacia la Televisión Digital en cuatro mercados comparados: Estrategias y negocios para el impulso
title The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
spellingShingle The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
Urquiza García, Raquel
Televisión Digital Terrestre
Políticas audiovisuales
Sociedad de la Información
Modelos de negocio en TV
Digital Terrestrial Television
Audiovisual policies
Information Society
TV Business models
title_short The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
title_full The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
title_fullStr The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
title_full_unstemmed The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
title_sort The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
dc.creator.none.fl_str_mv Urquiza García, Raquel
author Urquiza García, Raquel
author_facet Urquiza García, Raquel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Televisión Digital Terrestre
Políticas audiovisuales
Sociedad de la Información
Modelos de negocio en TV
Digital Terrestrial Television
Audiovisual policies
Information Society
TV Business models
topic Televisión Digital Terrestre
Políticas audiovisuales
Sociedad de la Información
Modelos de negocio en TV
Digital Terrestrial Television
Audiovisual policies
Information Society
TV Business models
description Nowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now digital— is offered to adopt news ways of consumption, which are subordinated by technologic politics and interests of the market. The major countries, which introduced in their agendas digital television plans, are living now in the so called “transition process”. It is the moment to evaluate if the four principals markets of the European Union, the United States, Latin America, and Japan; have achieved the major goals proposed by their governments from the very beginning.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812/2330
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 81-107
Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 81-107
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978023340539904
score 13.936249
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).