The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT
Descripción del Articulo
Nowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now d...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2812 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Televisión Digital Terrestre Políticas audiovisuales Sociedad de la Información Modelos de negocio en TV Digital Terrestrial Television Audiovisual policies Information Society TV Business models |
| id |
REVUDEP_5bc4b42481fb68e5d99431a433277652 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2812 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTTLa transición hacia la Televisión Digital en cuatro mercados comparados: Estrategias y negocios para el impulsoUrquiza García, Raquel Televisión Digital TerrestrePolíticas audiovisualesSociedad de la InformaciónModelos de negocio en TVDigital Terrestrial TelevisionAudiovisual policiesInformation SocietyTV Business modelsNowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now digital— is offered to adopt news ways of consumption, which are subordinated by technologic politics and interests of the market. The major countries, which introduced in their agendas digital television plans, are living now in the so called “transition process”. It is the moment to evaluate if the four principals markets of the European Union, the United States, Latin America, and Japan; have achieved the major goals proposed by their governments from the very beginning.La televisión digital terrestre es hoy una realidad y una nueva oportunidad para el negocio televisivo y la Sociedad de la Información. Las políticas diseñadas, influidas por la historia televisiva de cada región, han determinado el modelo de negocio por el que la tradicional televisión por ondas —ahora digitalizada— se ofrezca como nueva forma de consumo; fuertemente supeditada a políticas tecnológicas y a los intereses de mercado. La mayoría de las regiones que introdujeron en sus agendas planes de digitalización televisiva viven en la actualidad el llamado proceso de transición. Es un buen momento para evaluar si los resultados hasta ahora conseguidos en cuatro mercados mundiales —Unión Europea, Estados Unidos, Japón y América Latina— cumplen con las expectativas y objetivos que sus gobiernos propusieron en un primer momento, mediante un análisis comparativo de sus estrategias y su situación reciente.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2812Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 81-107Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 81-1072227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2812/2330Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28122022-06-02T22:35:09Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT La transición hacia la Televisión Digital en cuatro mercados comparados: Estrategias y negocios para el impulso |
| title |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| spellingShingle |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT Urquiza García, Raquel Televisión Digital Terrestre Políticas audiovisuales Sociedad de la Información Modelos de negocio en TV Digital Terrestrial Television Audiovisual policies Information Society TV Business models |
| title_short |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| title_full |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| title_fullStr |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| title_full_unstemmed |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| title_sort |
The Digital Television'́s transition in four comparative markets: Strategies and business in order to promote DTT |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Urquiza García, Raquel |
| author |
Urquiza García, Raquel |
| author_facet |
Urquiza García, Raquel |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Televisión Digital Terrestre Políticas audiovisuales Sociedad de la Información Modelos de negocio en TV Digital Terrestrial Television Audiovisual policies Information Society TV Business models |
| topic |
Televisión Digital Terrestre Políticas audiovisuales Sociedad de la Información Modelos de negocio en TV Digital Terrestrial Television Audiovisual policies Information Society TV Business models |
| description |
Nowadays Digital Terrestrial Television is a reality as well as a big opportunity for television business and the Society of Information. The policy designed is influenced by the history of each region or a country. Moreover, this topic is making a business model where the analogic television —now digital— is offered to adopt news ways of consumption, which are subordinated by technologic politics and interests of the market. The major countries, which introduced in their agendas digital television plans, are living now in the so called “transition process”. It is the moment to evaluate if the four principals markets of the European Union, the United States, Latin America, and Japan; have achieved the major goals proposed by their governments from the very beginning. |
| publishDate |
2022 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-02 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2812/2330 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 81-107 Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 81-107 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1741978023340539904 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).