The transmedia storytelling applied to corporate communication
Descripción del Articulo
The continuous changes in social, technological and media dynamics have forced the communication strategies of companies to constantly change. In the current context, characterized by low attention rates, the saturation of messages and multi-screen consumption, content has become a distinctive and v...
| Autores: | , |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1295 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1295 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | comunicación corporativa digitalización narrativa transmedia stakeholders corporate communication digitalization transmedia storytelling |
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The transmedia storytelling applied to corporate communicationLa narrativa transmedia aplicada a la comunicación corporativaMut Camacho, MagdalenaMiquel Segarra, Susanacomunicación corporativadigitalizaciónnarrativa transmediastakeholderscorporate communicationdigitalizationtransmedia storytellingstakeholdersThe continuous changes in social, technological and media dynamics have forced the communication strategies of companies to constantly change. In the current context, characterized by low attention rates, the saturation of messages and multi-screen consumption, content has become a distinctive and valuable element to connect with audiences. In this sense, the transmedia storytelling, offer characteristics that encourage the participation and involvement of the audiences to which they are directed. This research intends to make a bibliographical review to discover what the key elements of this storytelling are. The ultimate goal will be to analyze its potential for its application to communication in organizations. As a first approximation, it is worth noting that although the transmedia storytelling complies with the basic principles of relation with the public, its use will be of no value to the organizations if the stated objectives are not aligned with the strategic approaches of corporate communication.Los continuos cambios en las dinámicas sociales, tecnológicas y mediáticas han obligado a que las estrategias de comunicación de las empresas evolucionen. En el contexto actual, caracterizado por los bajos índices de atención, por la saturación de mensajes y por el consumo multipantalla, el contenido se ha convertido en un elemento distintivo y de valor para conectar con los públicos. Las narrativas transmedia ofrecen unas características que fomentan la participación y la implicación de las audiencias. Esta investigación realiza una revisión bibliográfica para, a partir del análisis de casos transmedia, descubrir las claves de esta narrativa. El fin último será analizar su potencialidad para su aplicación a la comunicación en las organizaciones. Como primera aproximación, si bien la narrativa transmedia cumple con los principios básicos de relación con los públicos, su uso carecerá de valor si los objetivos planteados no están alineados con los planteamientos estratégicos de comunicación corporativa.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/129510.26441/RC18.2-2019-A11Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 2 (2019); 225-244Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 2 (2019); 225-2442227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1295/1108https://revistadecomunicacion.com/article/view/1295/1394Derechos de autor 2019 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/12952022-08-25T21:34:52Z |
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