Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
Descripción del Articulo
In the past five years, new digital projects that combine the narrative tradition of the New American Journalism with the technological innovation have been created in the USA newspaper industry. The article focuses on one of the most significant cases: Longform.org (2010), an aggregator of long-for...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2702 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2702 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Longform slow journalism periodismo literario modelos editoriales internet literary journalism editorial models |
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Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)Slow journalism para una nueva audiencia digital. El caso de Longform.org (2010-2015).Albalad Aiguabella, José María Longformslow journalismperiodismo literariomodelos editorialesinternetLongformslow journalismliterary journalismeditorial modelsinternetIn the past five years, new digital projects that combine the narrative tradition of the New American Journalism with the technological innovation have been created in the USA newspaper industry. The article focuses on one of the most significant cases: Longform.org (2010), an aggregator of long-form pieces, with an excellent research and writing, that includes the best slow journalism of cyberspace and, besides, it offers a product tailored to the tastes and interests of each user. The study has a depth interview to the founder, Aaron Lammer, in the newsroom of New York, where the author did an informal observation as part of the analysis.En los últimos cinco años, la industria periodística estadounidense ha sido testigo del nacimiento de nuevos proyectos digitales que combinan la tradición narrativa del Nuevo Periodismo norteamericano con la innovación tecnológica. El artículo se centra en uno de los casos más paradigmáticos: Longform.org (2010), un recopilador de piezas de largo formato, bien investigadas y excelentemente escritas, que no solo reúne el mejor slow journalism (periodismo lento) del ciberespacio, sino que ofrece un producto adaptado a los gustos e intereses de cada usuario. La investigación cuenta con una entrevista en profundidad al fundador del medio, Aaron Lammer, en su sede de Nueva York, donde se implementó la observación como parte del análisisUniversidad de Piura. Facultad de Comunicación2015-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2702Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 7-25Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 7-252227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2702/2215Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27022022-05-24T23:13:25Z |
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