Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)

Descripción del Articulo

In the past five years, new digital projects that combine the narrative tradition of the New American Journalism with the technological innovation have been created in the USA newspaper industry. The article focuses on one of the most significant cases: Longform.org (2010), an aggregator of long-for...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Albalad Aiguabella, José María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2702
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2702
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Longform
slow journalism
periodismo literario
modelos editoriales
internet
literary journalism
editorial models
id REVUDEP_0b461df03a7676ebd824521bfb4e5ec6
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2702
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)Slow journalism para una nueva audiencia digital. El caso de Longform.org (2010-2015).Albalad Aiguabella, José María Longformslow journalismperiodismo literariomodelos editorialesinternetLongformslow journalismliterary journalismeditorial modelsinternetIn the past five years, new digital projects that combine the narrative tradition of the New American Journalism with the technological innovation have been created in the USA newspaper industry. The article focuses on one of the most significant cases: Longform.org (2010), an aggregator of long-form pieces, with an excellent research and writing, that includes the best slow journalism of cyberspace and, besides, it offers a product tailored to the tastes and interests of each user. The study has a depth interview to the founder, Aaron Lammer, in the newsroom of New York, where the author did an informal observation as part of the analysis.En los últimos cinco años, la industria periodística estadounidense ha sido testigo del nacimiento de nuevos proyectos digitales que combinan la tradición narrativa del Nuevo Periodismo norteamericano con la innovación tecnológica. El artículo se centra en uno de los casos más paradigmáticos: Longform.org (2010), un recopilador de piezas de largo formato, bien investigadas y excelentemente escritas, que no solo reúne el mejor slow journalism (periodismo lento) del ciberespacio, sino que ofrece un producto adaptado a los gustos e intereses de cada usuario. La investigación cuenta con una entrevista en profundidad al fundador del medio, Aaron Lammer, en su sede de Nueva York, donde se implementó la observación como parte del análisisUniversidad de Piura. Facultad de Comunicación2015-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2702Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 7-25Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 7-252227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2702/2215Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27022022-05-24T23:13:25Z
dc.title.none.fl_str_mv Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
Slow journalism para una nueva audiencia digital. El caso de Longform.org (2010-2015).
title Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
spellingShingle Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
Albalad Aiguabella, José María
Longform
slow journalism
periodismo literario
modelos editoriales
internet
Longform
slow journalism
literary journalism
editorial models
internet
title_short Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
title_full Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
title_fullStr Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
title_full_unstemmed Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
title_sort Slow journalism for a new digital audience. The case of Longform.org (2010-2015)
dc.creator.none.fl_str_mv Albalad Aiguabella, José María
author Albalad Aiguabella, José María
author_facet Albalad Aiguabella, José María
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Longform
slow journalism
periodismo literario
modelos editoriales
internet
Longform
slow journalism
literary journalism
editorial models
internet
topic Longform
slow journalism
periodismo literario
modelos editoriales
internet
Longform
slow journalism
literary journalism
editorial models
internet
description In the past five years, new digital projects that combine the narrative tradition of the New American Journalism with the technological innovation have been created in the USA newspaper industry. The article focuses on one of the most significant cases: Longform.org (2010), an aggregator of long-form pieces, with an excellent research and writing, that includes the best slow journalism of cyberspace and, besides, it offers a product tailored to the tastes and interests of each user. The study has a depth interview to the founder, Aaron Lammer, in the newsroom of New York, where the author did an informal observation as part of the analysis.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2702
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2702
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2702/2215
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 14 No. 1 (2015); 7-25
Revista de Comunicación; Vol. 14 Núm. 1 (2015); 7-25
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371853672382464
score 13.947759
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).