Image, ethics and children. An analysis of NGOs' Facebook posts dedicated to children

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The protection of children is a priority obligation in our societies. This study focuses on the delicate field of photographic representation of minors to analyze how their images achieve connections with the people who follow the publications of these organizations. The research aims to question an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Collado Alonso, Rocío, Alvarado López, Mª Cruz, de Andrés del Campo, Susana, Pereira, Sara
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/3443
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/3443
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ética, imagen, menores, Facebook, engagement, ONGs
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spelling Image, ethics and children. An analysis of NGOs' Facebook posts dedicated to childrenÉtica de la imagen y menores. Un análisis de las publicaciones en Facebook de Organizaciones No Gubernamentales (ONG) dedicadas a la infanciaCollado Alonso, RocíoAlvarado López, Mª Cruzde Andrés del Campo, SusanaPereira, SaraÉtica, imagen, menores, Facebook, engagement, ONGsEthics, images, children, Facebook, engagement, NGOsThe protection of children is a priority obligation in our societies. This study focuses on the delicate field of photographic representation of minors to analyze how their images achieve connections with the people who follow the publications of these organizations. The research aims to question and analyze the secondary victimization of vulnerable minors and the relationship of this treatment with public engagement. A descriptive analysis methodology is applied to the photographs published in the posts of the official Facebook pages of four NGOs dedicated to children. The research finds that boys and girls usually appear as protagonists of the information, but occupying almost 20 percent of the cases the role of victims. The image of girls is used more than boys, and their representation as victims and sufferers is the one that provokes the most engagement. However, the study shows that what generates the most engagement with audiences is merely illustrative and non-dramatic photography of minors, one that avoids symbolic revictimization and allows visual cultures of peace in which children can inhabit positively.La protección de niños y niñas es una obligación prioritaria en nuestras sociedades. Este estudio pone el foco en el delicado campo de la representación fotográfica de menores para analizar cómo esas imágenes logran conexiones con las audiencias. La investigación tiene por objetivo cuestionar y analizar la victimización secundaria de menores vulnerables y la relación de este tratamiento con el engagement de la audiencia. Se aplica una metodología de análisis descriptivo de las fotografías publicadas en las páginas oficiales de Facebook de cuatro ONG dedicadas a la infancia. Como resultados, se encuentra que niños y niñas suelen aparecer como protagonistas de la información, pero ocupando casi en un 20 por ciento el rol de víctimas. Se utiliza más la imagen de las niñas que de los niños, siendo la representación de estas como víctimas y sufridoras la que provoca más compromiso. Se comprueba que lo que genera más engagement es la fotografía ilustrativa y no dramática de menores, aquella que evita la revictimización simbólica y permite culturas visuales de paz en las que la infancia pueda habitar de forma positiva.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2024-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/xmlapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/344310.26441/RC23.1-2024-3443Revista de Comunicación; Vol. 23 No. 1 (2024); 157-175Revista de Comunicación; Vol. 23 Núm. 1 (2024); 157-1752227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/3443/2823https://revistadecomunicacion.com/article/view/3443/2774Derechos de autor 2024 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/34432024-07-27T16:27:25Z
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