Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima

Descripción del Articulo

Irrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spani...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: De la Cruz Contreras, Freddy Pablo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/157
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:creencias irracionales
estudiante universitario
estado civil
lugar de procedencia
situación laboral
irrational beliefs
university student
marital status
place of origin
employment status
id REVUCV_c4f3d5bc23e6aa5b7a36d866e2509bc7
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/157
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East LimaLas creencias irracionales de Albert Ellis en los estudiantes de una universidad privada de Lima EsteDe la Cruz Contreras, Freddy Pablocreencias irracionalesestudiante universitarioestado civillugar de procedenciasituación laboralirrational beliefsuniversity studentmarital statusplace of originemployment statusIrrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spanish by Navas, it also was taken a sociodemographic file to know the characteristics that the students present research subject. It was found there is no statistically significant differences in the presence of irrational beliefs in those students according to the parents’ gender, age, marital status, place of origin, as well as in their work situation.Se estudió las creencias irracionales en una muestra de 230 estudiantes del primer año de psicología de una universidad privada de Lima este. Mediante un diseño transeccional de tipo descriptivo comparativo, se les administró el test de inventario de creencias irracionales de Albert Ellis (1980) el cual fue traducido al castellano por Navas. Se aplicó también una ficha sociodemográfica para conocer las características que presentan los estudiantes materia de investigación. Se encontró que no existen diferencias estadísticamente significativas en la presencia de las creencias irracionales en los mencionados estudiantes según el sexo, edad, estado civil y lugar de procedencia de los padres, así como en su situación laboral.Universidad Cesar Vallejo2017-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157PsiqueMag; Vol. 6 No. 1 (2017); 165-182PsiqueMag; Vol. 6 Núm. 1 (2017); 165-1822307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157/149Derechos de autor 2017 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1572021-08-15T02:17:05Z
dc.title.none.fl_str_mv Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
Las creencias irracionales de Albert Ellis en los estudiantes de una universidad privada de Lima Este
title Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
spellingShingle Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
De la Cruz Contreras, Freddy Pablo
creencias irracionales
estudiante universitario
estado civil
lugar de procedencia
situación laboral
irrational beliefs
university student
marital status
place of origin
employment status
title_short Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
title_full Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
title_fullStr Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
title_full_unstemmed Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
title_sort Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
dc.creator.none.fl_str_mv De la Cruz Contreras, Freddy Pablo
author De la Cruz Contreras, Freddy Pablo
author_facet De la Cruz Contreras, Freddy Pablo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv creencias irracionales
estudiante universitario
estado civil
lugar de procedencia
situación laboral
irrational beliefs
university student
marital status
place of origin
employment status
topic creencias irracionales
estudiante universitario
estado civil
lugar de procedencia
situación laboral
irrational beliefs
university student
marital status
place of origin
employment status
description Irrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spanish by Navas, it also was taken a sociodemographic file to know the characteristics that the students present research subject. It was found there is no statistically significant differences in the presence of irrational beliefs in those students according to the parents’ gender, age, marital status, place of origin, as well as in their work situation.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157/149
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 PsiqueMag
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv PsiqueMag; Vol. 6 No. 1 (2017); 165-182
PsiqueMag; Vol. 6 Núm. 1 (2017); 165-182
2307-0846
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1842454372564336640
score 12.860346
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).