Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima
Descripción del Articulo
Irrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spani...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/157 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | creencias irracionales estudiante universitario estado civil lugar de procedencia situación laboral irrational beliefs university student marital status place of origin employment status |
id |
REVUCV_c4f3d5bc23e6aa5b7a36d866e2509bc7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/157 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East LimaLas creencias irracionales de Albert Ellis en los estudiantes de una universidad privada de Lima EsteDe la Cruz Contreras, Freddy Pablocreencias irracionalesestudiante universitarioestado civillugar de procedenciasituación laboralirrational beliefsuniversity studentmarital statusplace of originemployment statusIrrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spanish by Navas, it also was taken a sociodemographic file to know the characteristics that the students present research subject. It was found there is no statistically significant differences in the presence of irrational beliefs in those students according to the parents’ gender, age, marital status, place of origin, as well as in their work situation.Se estudió las creencias irracionales en una muestra de 230 estudiantes del primer año de psicología de una universidad privada de Lima este. Mediante un diseño transeccional de tipo descriptivo comparativo, se les administró el test de inventario de creencias irracionales de Albert Ellis (1980) el cual fue traducido al castellano por Navas. Se aplicó también una ficha sociodemográfica para conocer las características que presentan los estudiantes materia de investigación. Se encontró que no existen diferencias estadísticamente significativas en la presencia de las creencias irracionales en los mencionados estudiantes según el sexo, edad, estado civil y lugar de procedencia de los padres, así como en su situación laboral.Universidad Cesar Vallejo2017-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157PsiqueMag; Vol. 6 No. 1 (2017); 165-182PsiqueMag; Vol. 6 Núm. 1 (2017); 165-1822307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157/149Derechos de autor 2017 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/1572021-08-15T02:17:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima Las creencias irracionales de Albert Ellis en los estudiantes de una universidad privada de Lima Este |
title |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
spellingShingle |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima De la Cruz Contreras, Freddy Pablo creencias irracionales estudiante universitario estado civil lugar de procedencia situación laboral irrational beliefs university student marital status place of origin employment status |
title_short |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
title_full |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
title_fullStr |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
title_full_unstemmed |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
title_sort |
Albert Ellis's irrational beliefs in students from a private university in East Lima |
dc.creator.none.fl_str_mv |
De la Cruz Contreras, Freddy Pablo |
author |
De la Cruz Contreras, Freddy Pablo |
author_facet |
De la Cruz Contreras, Freddy Pablo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
creencias irracionales estudiante universitario estado civil lugar de procedencia situación laboral irrational beliefs university student marital status place of origin employment status |
topic |
creencias irracionales estudiante universitario estado civil lugar de procedencia situación laboral irrational beliefs university student marital status place of origin employment status |
description |
Irrational beliefs were studied in a sample of 230 students of the first year of psychology of a private university of Lima East. Through a transectional design of comparative descriptive type, it was used the test of Irrational Belief Inventory of Albert Ellis (1980) which was translated into Spanish by Navas, it also was taken a sociodemographic file to know the characteristics that the students present research subject. It was found there is no statistically significant differences in the presence of irrational beliefs in those students according to the parents’ gender, age, marital status, place of origin, as well as in their work situation. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/157/149 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
PsiqueMag; Vol. 6 No. 1 (2017); 165-182 PsiqueMag; Vol. 6 Núm. 1 (2017); 165-182 2307-0846 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842454372564336640 |
score |
12.860346 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).