Perspectivas acerca de la actividad editorial y de revisión por pares de los investigadores peruanos en odontología

Descripción del Articulo

Since the establishment of new strategies for the promotion of academic research activity in public and private higher education institutions, driven by the declaration of Peruvian University Law 30220 in 2014, scientific production in dental research have progressively increased in our country. As...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Quispe-Salcedo, Angela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Científica del Sur
Repositorio:Revistas - Universidad Científica del Sur
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/1726
Enlace del recurso:https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/odontologica/article/view/1726
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:peer-review
editorial activities
revision por pares
actividades editoriales
Descripción
Sumario:Since the establishment of new strategies for the promotion of academic research activity in public and private higher education institutions, driven by the declaration of Peruvian University Law 30220 in 2014, scientific production in dental research have progressively increased in our country. As shown by a recent bibliographic study on the scientific production of Peruvian Dental Schools from 2014 to 2019 after the enactment of this law, all public and private schools notably increased their contributions, being three institutions: Peruvian University Cayetano Heredia- School of Dentistry, National University of San Marcos Faculty of Dentistry, and Cientifica del Sur University School of Stomatology, the highest scoring in the SCOPUS scientific database
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).