Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas

Descripción del Articulo

Since the Second Opium War, Shanghai was designated as a trading port, and because of its coastal location, the city became an isolated island. Its different from the backwardnessof China’s semi-colonial and semi-feudal society. Shanghai’s «capitalization» is more serious,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Xi, Yang
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Científica del Sur
Repositorio:Revistas - Universidad Científica del Sur
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/451
Enlace del recurso:https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/451
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Documentary film, Shanghai citizen, new China, national identity
id REVUCS_c5e9c5662b7c9c6e5a1cea64d238bc8f
oai_identifier_str oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/451
network_acronym_str REVUCS
network_name_str Revistas - Universidad Científica del Sur
repository_id_str .
spelling Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticasXi, YangDocumentary film, Shanghai citizen, new China, national identitySince the Second Opium War, Shanghai was designated as a trading port, and because of its coastal location, the city became an isolated island. Its different from the backwardnessof China’s semi-colonial and semi-feudal society. Shanghai’s «capitalization» is more serious, and social culture is very special. It is a difficult point for a new regime to besupported in the early days of the founding of the People’s Republic of China. This article examines the publicity screenings of the two documentaries in 1950, «The Victory of the Chinese People» (中国人民的胜利) and «The Liberated China» (解放了的中 国), and analyzes how the two Sino-Soviet documentaries have attracted widespread attention. How did the new regime deploy the film industry’s work, talks about the direction of the «film maker» and the «imager» identification mechanism, from the expression of the phenomenon-level viewing to explore Shanghai people’s political identity facing the new China.Universidad Cientifica del Sur2018-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/45110.21142/DES-1002-2018-363-376Desde el Sur; Vol. 10 No. 2 (2018); 363-376Desde el Sur; Vol. 10 Núm. 2 (2018); 363-376Desde el Sur; v. 10 n. 2 (2018); 363-3762415-09592076-267410.21142/DES-1002-2018reponame:Revistas - Universidad Científica del Surinstname:Universidad Científica del Surinstacron:CIENTÍFICAspahttps://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/451/51410.21142/DES-1002-2018Derechos de autor 2018 Desde el Surinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.cientifica.edu.pe:article/4512020-02-20T19:25:53Z
dc.title.none.fl_str_mv Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
title Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
spellingShingle Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
Xi, Yang
Documentary film, Shanghai citizen, new China, national identity
title_short Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
title_full Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
title_fullStr Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
title_full_unstemmed Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
title_sort Transformation of Shangai at the beginning of the New China. Observations from two sino-soviet coproductions: La transformación de Shanghái al inicio de la nueva China: observaciones de dos coproducciones sino-soviéticas
dc.creator.none.fl_str_mv Xi, Yang
author Xi, Yang
author_facet Xi, Yang
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Documentary film, Shanghai citizen, new China, national identity
topic Documentary film, Shanghai citizen, new China, national identity
description Since the Second Opium War, Shanghai was designated as a trading port, and because of its coastal location, the city became an isolated island. Its different from the backwardnessof China’s semi-colonial and semi-feudal society. Shanghai’s «capitalization» is more serious, and social culture is very special. It is a difficult point for a new regime to besupported in the early days of the founding of the People’s Republic of China. This article examines the publicity screenings of the two documentaries in 1950, «The Victory of the Chinese People» (中国人民的胜利) and «The Liberated China» (解放了的中 国), and analyzes how the two Sino-Soviet documentaries have attracted widespread attention. How did the new regime deploy the film industry’s work, talks about the direction of the «film maker» and the «imager» identification mechanism, from the expression of the phenomenon-level viewing to explore Shanghai people’s political identity facing the new China.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/451
10.21142/DES-1002-2018-363-376
url https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/451
identifier_str_mv 10.21142/DES-1002-2018-363-376
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/451/514
10.21142/DES-1002-2018
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Desde el Sur
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Desde el Sur
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cientifica del Sur
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cientifica del Sur
dc.source.none.fl_str_mv Desde el Sur; Vol. 10 No. 2 (2018); 363-376
Desde el Sur; Vol. 10 Núm. 2 (2018); 363-376
Desde el Sur; v. 10 n. 2 (2018); 363-376
2415-0959
2076-2674
10.21142/DES-1002-2018
reponame:Revistas - Universidad Científica del Sur
instname:Universidad Científica del Sur
instacron:CIENTÍFICA
instname_str Universidad Científica del Sur
instacron_str CIENTÍFICA
institution CIENTÍFICA
reponame_str Revistas - Universidad Científica del Sur
collection Revistas - Universidad Científica del Sur
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846879644487254016
score 12.636967
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).