Catholic Renewal of the Classical Liberal Arts
Descripción del Articulo
The classical liberal arts are an educational model that had a tremendous influence on education for centuries. The early Christians superimposed their religious formation on this traditional academic course, and, eventually, the Catholic understanding of the human person and the world transformed t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Católica San Pablo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/1584 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/emomentum/article/view/1584 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Catholicism Catholic schools liberal studies catolicismo escuelas católicas estudios liberales |
Sumario: | The classical liberal arts are an educational model that had a tremendous influence on education for centuries. The early Christians superimposed their religious formation on this traditional academic course, and, eventually, the Catholic understanding of the human person and the world transformed the approach to classical education, elevating the aspirations of the model. This paper aims at researching this transformation, going deeper into how two important principles of Catholic education renew the classical liberal arts: Catholic anthropology and the unity of knowledge within the Catholic worldview. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).