Moros y cristianos, indios y españoles: Esquema de la conquista del otro
Descripción del Articulo
        A picturesque and folkloric vision of popular customs leads one to get lost in an evanescent aroma; the sensation can be intense, but a minimal understanding of what is repeated so religiously from time to time will be missing. When scholars of popular culture arrive, they begin to compile oral trad...
              
            
    
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| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 1992 | 
| Institución: | Universidad Católica San Pablo | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/814 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/814 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | costumbres populares conquista conquer  | 
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                  Moros y cristianos, indios y españoles: Esquema de la conquista del otroMoors and Christians, Indians and Spaniards: Scheme of the conquest of the otherGómez García, Pedrocostumbres popularesconquistaconquerA picturesque and folkloric vision of popular customs leads one to get lost in an evanescent aroma; the sensation can be intense, but a minimal understanding of what is repeated so religiously from time to time will be missing. When scholars of popular culture arrive, they begin to compile oral traditions, festivals, rites, music and dances, recipes and remedies, the life cycle, the agricultural cycle... Thus, for example, they come to catalog information on the festivals of many localities of a province or a region. They accumulate a large amount of data and observations, hardly exceeding a certain state of ethnographic fragmentation, dispersion and disconnection of knowledge.Una visión pintoresca y folklórica de las costumbres populares lleva a perderse en un aroma evanescente; la sensación puede resultar intensa, pero faltará una mínima comprensión de lo que de tiempo en tiempo se repite tan religiosamente. Cuando llegan los estudiosos de la cultura popular, empiezan a recopilar tradiciones orales, fiestas, ritos, música y danzas, recetas y remedios, el ciclo vital, el ciclo agrícola... Así, por ejemplo, llegan a catalogar informaciones sobre las fiestas de muchas localidades de una provincia o de una región. Acumulan gran cantidad de datos y observaciones, sin apenas sobrepasar un cierto estado de fragmentación etnográfica, de dispersión y desconexión de los conocimientos.Universidad Católica San Pablo1992-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/81410.36901/allpanchis.v24i39.814Allpanchis; Vol. 24 Núm. 39 (1992): La Guerra en los Andes; 221-261Allpanchis; Vol. 24 No. 39 (1992): The War in the Andes; 221-2612708-89600252-883510.36901/allpanchis.v24i39reponame:Revistas - Universidad Católica San Pabloinstname:Universidad Católica San Pabloinstacron:UCSPspahttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/814/1180Derechos de autor 1992 Pedro Gómez Garcíahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ucsp.edu.pe:article/8142024-05-12T23:29:14Z | 
    
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