Presentation: The reverse of modernity

Descripción del Articulo

Josué and Dora, the boy and the old protagonist of Central Station, lead us through the different paths traveled by the less favored populations of a great metropolis: Rio de Janeiro. The screen confronts us with harsh images of daily poverty and violence that occur in a central subway station, wher...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bracamonte Allaín, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1998
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/1419
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/1419
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:modernidad
id REVUCSP_169a90644433b68da25809833b3c00e6
oai_identifier_str oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/1419
network_acronym_str REVUCSP
network_name_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository_id_str
spelling Presentation: The reverse of modernityPresentación: El reverso de la modernidadBracamonte Allaín, JorgemodernidadJosué and Dora, the boy and the old protagonist of Central Station, lead us through the different paths traveled by the less favored populations of a great metropolis: Rio de Janeiro. The screen confronts us with harsh images of daily poverty and violence that occur in a central subway station, where illiterate people, unemployed people, gangsters, street children and other urban actors coincide with their respective itineraries.Josué y Dora, el niño y la vieja protagonistas de Estación central, nos conducen por los distinto caminos que transitan las poblaciones menos favorecidas de una gran metrópoli: Río de Janeiro. La pantalla nos confronta con las crudas imágenes de la pobreza y violencia cotidianas ocurridas en una estación central de metro, donde analfabetos, desempleados, mafiosos, niños de la calle y otros actores urbanos coinciden con sus respectivos itinerarios.Universidad Católica San Pablo1998-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/141910.36901/allpanchis.v30i52.1419Allpanchis; Vol. 30 Núm. 52 (1998): El Reverso de la Modernidad; 5-8Allpanchis; Vol. 30 No. 52 (1998): The Reverse of Modernity; 5-82708-89600252-883510.36901/allpanchis.v30i52reponame:Revistas - Universidad Católica San Pabloinstname:Universidad Católica San Pabloinstacron:UCSPspahttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/1419/1431Derechos de autor 2000 Jorge Bracamonte Allaínhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ucsp.edu.pe:article/14192022-06-03T15:06:23Z
dc.title.none.fl_str_mv Presentation: The reverse of modernity
Presentación: El reverso de la modernidad
title Presentation: The reverse of modernity
spellingShingle Presentation: The reverse of modernity
Bracamonte Allaín, Jorge
modernidad
title_short Presentation: The reverse of modernity
title_full Presentation: The reverse of modernity
title_fullStr Presentation: The reverse of modernity
title_full_unstemmed Presentation: The reverse of modernity
title_sort Presentation: The reverse of modernity
dc.creator.none.fl_str_mv Bracamonte Allaín, Jorge
author Bracamonte Allaín, Jorge
author_facet Bracamonte Allaín, Jorge
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv modernidad
topic modernidad
description Josué and Dora, the boy and the old protagonist of Central Station, lead us through the different paths traveled by the less favored populations of a great metropolis: Rio de Janeiro. The screen confronts us with harsh images of daily poverty and violence that occur in a central subway station, where illiterate people, unemployed people, gangsters, street children and other urban actors coincide with their respective itineraries.
publishDate 1998
dc.date.none.fl_str_mv 1998-12-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/1419
10.36901/allpanchis.v30i52.1419
url https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/1419
identifier_str_mv 10.36901/allpanchis.v30i52.1419
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/1419/1431
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2000 Jorge Bracamonte Allaín
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2000 Jorge Bracamonte Allaín
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
dc.source.none.fl_str_mv Allpanchis; Vol. 30 Núm. 52 (1998): El Reverso de la Modernidad; 5-8
Allpanchis; Vol. 30 No. 52 (1998): The Reverse of Modernity; 5-8
2708-8960
0252-8835
10.36901/allpanchis.v30i52
reponame:Revistas - Universidad Católica San Pablo
instname:Universidad Católica San Pablo
instacron:UCSP
instname_str Universidad Católica San Pablo
instacron_str UCSP
institution UCSP
reponame_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
collection Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1847241165038944256
score 13.084638
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).