The revolutions of written culture. Dialogue and interventions
Descripción del Articulo
Roger Chartier is perhaps one of the most renowned French historians in the field of cultural history today. He has dedicated a large part of his career to investigating the history of private life and, particularly, the world of books, publishers and readers. His historiographic concern has focused...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad Católica San Pablo |
Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/497 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/497 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | cultura escrita historia del libro written culture book history |
Sumario: | Roger Chartier is perhaps one of the most renowned French historians in the field of cultural history today. He has dedicated a large part of his career to investigating the history of private life and, particularly, the world of books, publishers and readers. His historiographic concern has focused on the study of writing-reading practices, the modes of production of what is written (from papyrus to codex, from book to screen), and the appropriation and reconstruction of meanings by readers in the different times. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).