Influence of organizational climate on teacher performance in nurses at a public university in Lima
Descripción del Articulo
OBJECTIVES: To evaluate the influence of the organizational climate on the performance of the Nursing teacher in National University of San Marcos. MATERIALS AND METHODS: T Descriptive, cross-sectional and correlational study. The sample was 45 teachers and 58 nursing students of the fifth year of s...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad de Ciencias y Humanidades |
| Repositorio: | Health care & global health |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.openhgh.org:article/9 |
| Enlace del recurso: | http://revista.uch.edu.pe/index.php/hgh/article/view/9 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Nurse nursing student organizational climate teaching performance Clima organizacional desempeño docente docente de enfermería estudiante de enfermería |
| Sumario: | OBJECTIVES: To evaluate the influence of the organizational climate on the performance of the Nursing teacher in National University of San Marcos. MATERIALS AND METHODS: T Descriptive, cross-sectional and correlational study. The sample was 45 teachers and 58 nursing students of the fifth year of studies. Likert scales instrument. RESULTS: Of a total of 45 teachers surveyed, 63% of teachers report an unhealthy or average organizational climate, and 54.9% of teachers, according to students, have an average level of performance. CONCLUSIONS:The organizational climate significantly influences the performance of the nursing teacher. Most teachers have an unhealthy organizational climate and an average level of teaching performance. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).