Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia.
Descripción del Articulo
Luxury in the hotel has been practically since its inception, it is evident in its different goods and services, however, over time it has evolved and it has become more in demand, which has required innovation and creativity to meet the desires of customers. This article presents a documentary and...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Turismo y Patrimonio |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/324 |
Enlace del recurso: | http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Calidad servicio estándar lujo hoteleria cadenas |
id |
REVTP_db5aec6f9145d33a7c43c6d3ca320eee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/324 |
network_acronym_str |
REVTP |
network_name_str |
Turismo y Patrimonio |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia.Calidad y servicio al cliente, variables que afectan el cumplimiento de estándares de lujo en hoteles de cadenas internacionales en Bogotá, ColombiaZurbarán Arias, Deiwi JesúsValderrama Rincón, SofiaCalidadservicioestándarlujohoteleriacadenasLuxury in the hotel has been practically since its inception, it is evident in its different goods and services, however, over time it has evolved and it has become more in demand, which has required innovation and creativity to meet the desires of customers. This article presents a documentary and descriptive review through an analysis of information from primary and secondary sources on the variables that affect compliance with luxury standards in terms of quality of service in hotels for international locks located in the city of Bogotá. , Colombia. The purpose of which was to analyze its impact on the operations of these organizations that provide luxury services in the country. It serves as a reference to consult on critical points, collecting experiences and knowledge contributing to the hotel sector in different parts of the world.El lujo en la hotelería está presente prácticamente desde sus inicios, queda en evidencia en sus diferentes bienes y servicios, sin embargo, a través del tiempo ha evolucionado y se ha hecho más demandante, lo que ha requerido de innovación y creatividad para atender los deseos de los clientes. El presente artículo es una revisión documental y descriptiva a través de un análisis de información desde fuentes primarias y secundarias sobre las variables que afectan el cumplimiento de estándares de lujo en términos de calidad de servicio en hoteles pertenecientes a cadenas internacionales ubicados en la ciudad de Bogotá, Colombia. Cuyo fin fue analizar su impacto en las operaciones de estas organizaciones que prestan servicio de lujo en el país. Sirve de referencia para consulta sobre puntos críticos, recolectando experiencias y conocimiento aportando al sector hotelero en diferentes partes del mundo.Universidad de San Martín de Porres2023-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo evaluado por paresapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/ziphttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/32410.24265/turpatrim.2023.n20.08Turismo y Patrimonio; No 20 (2023): Turismo y Patrimonio; 145-155Turismo y Patrimonio; Núm. 20 (2023): Turismo y Patrimonio; 145-1552313-853X1680-9556reponame:Turismo y Patrimonioinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/319http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/332http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/338http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/339Derechos de autor 2023 Deiwi Jesús Zurbarán Arias, Sofia Valderrama Rincónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/3242023-11-17T17:25:17Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. Calidad y servicio al cliente, variables que afectan el cumplimiento de estándares de lujo en hoteles de cadenas internacionales en Bogotá, Colombia |
title |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
spellingShingle |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. Zurbarán Arias, Deiwi Jesús Calidad servicio estándar lujo hoteleria cadenas |
title_short |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
title_full |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
title_fullStr |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
title_full_unstemmed |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
title_sort |
Quality and customer service, variables that affect compliance with luxury standards in international chain hotels in Bogotá, Colombia. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Zurbarán Arias, Deiwi Jesús Valderrama Rincón, Sofia |
author |
Zurbarán Arias, Deiwi Jesús |
author_facet |
Zurbarán Arias, Deiwi Jesús Valderrama Rincón, Sofia |
author_role |
author |
author2 |
Valderrama Rincón, Sofia |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Calidad servicio estándar lujo hoteleria cadenas |
topic |
Calidad servicio estándar lujo hoteleria cadenas |
description |
Luxury in the hotel has been practically since its inception, it is evident in its different goods and services, however, over time it has evolved and it has become more in demand, which has required innovation and creativity to meet the desires of customers. This article presents a documentary and descriptive review through an analysis of information from primary and secondary sources on the variables that affect compliance with luxury standards in terms of quality of service in hotels for international locks located in the city of Bogotá. , Colombia. The purpose of which was to analyze its impact on the operations of these organizations that provide luxury services in the country. It serves as a reference to consult on critical points, collecting experiences and knowledge contributing to the hotel sector in different parts of the world. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed article Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324 10.24265/turpatrim.2023.n20.08 |
url |
http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324 |
identifier_str_mv |
10.24265/turpatrim.2023.n20.08 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/319 http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/332 http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/338 http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/324/339 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Deiwi Jesús Zurbarán Arias, Sofia Valderrama Rincón http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Deiwi Jesús Zurbarán Arias, Sofia Valderrama Rincón http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/xml application/zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de San Martín de Porres |
dc.source.none.fl_str_mv |
Turismo y Patrimonio; No 20 (2023): Turismo y Patrimonio; 145-155 Turismo y Patrimonio; Núm. 20 (2023): Turismo y Patrimonio; 145-155 2313-853X 1680-9556 reponame:Turismo y Patrimonio instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Turismo y Patrimonio |
collection |
Turismo y Patrimonio |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842458182635487232 |
score |
12.851315 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).