Self-management of change processes in educational centers
Descripción del Articulo
This paper addresses the self-management processes of change, referring to a series of processes that take place in education centers undergoing change. The perspective from which the approach is proposed is educational management. The evidences integrated into the document are the result of a study...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5294 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Self-management Change Institutional capacity Autogestión cambio Capacidades institucionales |
id |
REVPUCP_fe79759ad7ab6392d73d7ef0a92a3f98 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5294 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Self-management of change processes in educational centersLa autogestión de procesos de cambio en centros educativosVázquez, María InésSelf-managementChangeInstitutional capacityAutogestióncambioCapacidades institucionalesThis paper addresses the self-management processes of change, referring to a series of processes that take place in education centers undergoing change. The perspective from which the approach is proposed is educational management. The evidences integrated into the document are the result of a study conducted in Uruguay, which involved seven primary, secondary, and technical schools. The approach used has been the study of multiple cases with the intention of analyzing the phenomenon in specific contexts, integrating the possibility of studying it from a global perspective. The overall objective was to achieve greater understanding of the self-evaluation and change processes in schools. Within the specific objectives we highlight: to identify the possible links between self-assessment and decision makingEste trabajo aborda los procesos de autogestión del cambio, haciendo alusión a una serie de procesos que se desarrollan en centros educativos en fase de cambio. La perspectiva desde la cual se propone su abordaje es la gestión educativa. Las evidencias integradas al documento, son el resultado de un estudio desarrollado en Uruguay, que involucró a siete centros de educación primaria, media y técnica. El abordaje utilizado ha sido el estudio de casos múltiples con la intención de analizar el fenómeno en contextos específicos, integrando la posibilidad de estudiarlo desde una perspectiva global. El objetivo general fue lograr mayor comprensión sobre los procesos de autoevaluación y cambio en centros educativos. Entre los objetivos específicos destacamos el de identificar posibles vinculaciones entre la autoevaluación y la toma de decisionesPontificia Universidad Católica del Perú2013-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294Educacion; Vol. 22 No. 42 (2013); 117-134Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 117-134Educacion; v. 22 n. 42 (2013); 117-1342304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294/5291Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/52942022-11-21T17:31:35Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Self-management of change processes in educational centers La autogestión de procesos de cambio en centros educativos |
title |
Self-management of change processes in educational centers |
spellingShingle |
Self-management of change processes in educational centers Vázquez, María Inés Self-management Change Institutional capacity Autogestión cambio Capacidades institucionales |
title_short |
Self-management of change processes in educational centers |
title_full |
Self-management of change processes in educational centers |
title_fullStr |
Self-management of change processes in educational centers |
title_full_unstemmed |
Self-management of change processes in educational centers |
title_sort |
Self-management of change processes in educational centers |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Vázquez, María Inés |
author |
Vázquez, María Inés |
author_facet |
Vázquez, María Inés |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Self-management Change Institutional capacity Autogestión cambio Capacidades institucionales |
topic |
Self-management Change Institutional capacity Autogestión cambio Capacidades institucionales |
description |
This paper addresses the self-management processes of change, referring to a series of processes that take place in education centers undergoing change. The perspective from which the approach is proposed is educational management. The evidences integrated into the document are the result of a study conducted in Uruguay, which involved seven primary, secondary, and technical schools. The approach used has been the study of multiple cases with the intention of analyzing the phenomenon in specific contexts, integrating the possibility of studying it from a global perspective. The overall objective was to achieve greater understanding of the self-evaluation and change processes in schools. Within the specific objectives we highlight: to identify the possible links between self-assessment and decision making |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-04-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5294/5291 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educacion; Vol. 22 No. 42 (2013); 117-134 Educación; Vol. 22 Núm. 42 (2013); 117-134 Educacion; v. 22 n. 42 (2013); 117-134 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841536149568356352 |
score |
13.973999 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).