Documentary difficulties: Experiences of lack of sources and archives in social studies on Lambayeque, Peru (1922-1989)
Descripción del Articulo
In the review of a corpus of twelve social studies texts on Lambayeque from the period 1922-1989, there is a consistent declaration of overwhelming difficulties in accessing printed sources and historical archives. I present this difficulty as a tragedy of inequal...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/31149 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/revistaira/article/view/31149 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Historical archives Academic inequality Regional history 20th century Archivos históricos Desigualdad académica Historia regional Siglo XX |
Sumario: | In the review of a corpus of twelve social studies texts on Lambayeque from the period 1922-1989, there is a consistent declaration of overwhelming difficulties in accessing printed sources and historical archives. I present this difficulty as a tragedy of inequality, which nevertheless defines the ethos and academic identity of studies in this province of northern Peru. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).