Prevalence of Flourishing in Argentine Adolescents
Descripción del Articulo
        The aim of this study is to describe the levels of mental health from the dual factor model in a sample of Argentine adolescents in psychological treatment and in a sample of students. The samples included 552 young people between 12 and 18 years old. The SCL-90-R and the MHC-SF questionnaires were...
              
            
    
                        | Autores: | , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2022 | 
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú | 
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25513 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/25513 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Mental health Adolescents Argentina Flourishing Positive Psychology Salud mental Adolescentes Florecimiento Psicología positiva Santé mentale Argentine Psychologie positive Épanouissement Saúde mental Florescente Psicologia positiva | 
| Sumario: | The aim of this study is to describe the levels of mental health from the dual factor model in a sample of Argentine adolescents in psychological treatment and in a sample of students. The samples included 552 young people between 12 and 18 years old. The SCL-90-R and the MHC-SF questionnaires were used. The flourishing levels were 31.6% in the sample under psychological treatment and 29% in the student sample. Most of adolescents in both samples fell into the moderate mental health category (treatment 57.9% vs student 59.5%). Between both samples, no significant differences were found in levels of mental health. The flourishing levels were low compared to other countries. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            