On An International Level, What Are The Functions Of An Individualized Education Program (IEP) Or Transition Plan (TP)?
Descripción del Articulo
More than 45 years of IEP/TP research and a few focused on IEP/TP functions or roles. Yet, the quality of an IEP/TP relies on the functions that it fulfills to satisfy the needs of its different users (Petitdemange,1985). The Quebec Ministry of Education (MEQ, 2004) and the Office of Special Educati...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | francés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24616 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/24616 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | IEP Individualized education plan Individualized education program Learning disabilities Special education Special needs Transition Transition plan Plan de educación individualizado Programa de educación individualizado Discapacidades de aprendizaje Educación especial Necesidades especiales Transición Plan de transición Adaptation scolaire Élèves HDAA Plan d’intervention Plan de transition Plano de educação individualizado Programa de educação individualizado Dificuldades de aprendizagem Educação especial Necessidades especiais Transição Plano de transição |
| Sumario: | More than 45 years of IEP/TP research and a few focused on IEP/TP functions or roles. Yet, the quality of an IEP/TP relies on the functions that it fulfills to satisfy the needs of its different users (Petitdemange,1985). The Quebec Ministry of Education (MEQ, 2004) and the Office of Special Education and Rehabilitative Services within the U.S. Department of Education (in Eichler, 1999) explicitly identified and described six to seven IEP/TP functions. However, a literature review and practising environments highlighted a greater number of functions. The goal of this research is to identify the different functions that an IEP/TP should fulfill in regard to the different needs of its diverse users. With the use of pedagogical value analysis method (PVA), results show a synthesis of more than 700 functions organized in an IEP/TP Functional Specification Matrix (FSM). The IEP /TP FSM is useful to create, monitor and evaluate IEP/TPs. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).