Conflicts between informative self-determination and profile segmentation through online programmatic advertising in Peru
Descripción del Articulo
The purpose of this paper is to analyze the effects on the right to informational self-determination that can arise due to the use of online behavioral programmatic advertising as a tool for customer profiling and segmentation. In this research, the dogmatic method is used in order to analyze progra...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29972 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/29972 |
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Conflicts between informative self-determination and profile segmentation through online programmatic advertising in PeruConflictos entre la autodeterminación informativa y la segmentación de perfiles a través de la publicidad programática online en el PerúSosa Huapaya, AlexPublicidadPrivacidadDatosAdvertisingPrivacyDataThe purpose of this paper is to analyze the effects on the right to informational self-determination that can arise due to the use of online behavioral programmatic advertising as a tool for customer profiling and segmentation. In this research, the dogmatic method is used in order to analyze programmatic advertising regarding freedom of information protected in the Peruvian constitution, the rules that regulate its effects and pronouncements from the National Personal Data Authority, Indecopi, as well as European legislation. Thus, it aims to conclude if Peruvian regulations are appropriate to establish reasonable limits to this advertising strategy.El objetivo del presente trabajo es analizar las afectaciones al derecho de autodeterminación informativa que pueden suscitarse mediante el uso de la publicidad programática comportamental online como herramienta de segmentación de perfiles. Se trata de un estudio en el que se emplea el método dogmático con el objeto de analizar la publicidad programática frente a las libertades informativas protegidas en la constitución peruana, las normas que regulan sus efectos y pronunciamientos de la Autoridad Nacional de Datos Personales, Indecopi, e incluso la normativa europea. De esta forma, se buscará determinar si la normativa peruana es idónea para establecer límites razonables al uso de dicha estrategia publicitaria.Pontificia Universidad Católica del Perú2024-11-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/29972Derecho & Sociedad; No. 63 (2024): Derecho de la Empresa; 285-298Derecho & Sociedad; Núm. 63 (2024): Derecho de la Empresa; 285-2982521-599X2079-3634reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/29972/26924info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/299722024-11-19T21:01:29Z |
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The purpose of this paper is to analyze the effects on the right to informational self-determination that can arise due to the use of online behavioral programmatic advertising as a tool for customer profiling and segmentation. In this research, the dogmatic method is used in order to analyze programmatic advertising regarding freedom of information protected in the Peruvian constitution, the rules that regulate its effects and pronouncements from the National Personal Data Authority, Indecopi, as well as European legislation. Thus, it aims to conclude if Peruvian regulations are appropriate to establish reasonable limits to this advertising strategy. |
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La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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