Didactic innovation in teachers training
Descripción del Articulo
The work values an innovation with ICT in pre professional practice in teacher training. Six quasi experimental instances were organized in which didactic trainers wi th students carried out analysis and reflection on 360 ° film units. Three non participant observations were&nb...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/24241 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/24241 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educational innovations Teacher training Didactics Information and communication technologies Innovaciones educativas Formación de profesores Didáctica Tecnologías de la información y la comunicación Inovações educacionais Formação de professores Didática Tecnologias da informação e comunicação |
Sumario: | The work values an innovation with ICT in pre professional practice in teacher training. Six quasi experimental instances were organized in which didactic trainers wi th students carried out analysis and reflection on 360 ° film units. Three non participant observations were carried out on these instances, surveys (n = 39), seven semi structured interviews and a documentary study of six productions by the participants ( teachers and students). They valued the devices (film units) for constituting a low risk learning environment, fostering collaboration among students, and adapting to their available times. The devices generated constitute a learning tool that acquires val ue more for the didactic intervention that is carried out with them, than for t heir technical characteristics. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).