Child maltreatment and personality traits as predictors of aggressiveness in adolescents
Descripción del Articulo
The present study aimed to verify whether personality traits, child abuse, and school environment influence aggressiveness. 245 male high school students from six public schools participated in the study. The Aggression Tendency Scale, the Big Five Personality Inventory, the Childhood Trauma Questio...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | portugués |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/30124 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30124 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | The present study aimed to verify whether personality traits, child abuse, and school environment influence aggressiveness. 245 male high school students from six public schools participated in the study. The Aggression Tendency Scale, the Big Five Personality Inventory, the Childhood Trauma Questionnaire, and a socioeconomic questionnaire administered collectively. Low-performing schools showed higher levels of physical and verbal aggres-sion than high-performing schools but no antisocial behavior. Regression analyses indicated that Agreeableness and low-performing schools were predictors of verbal [F(4,225) = 13.46, p < .001, R2 = .19] and physical aggression [F(3,231) = 18.10, p < .001, R2 = .19]. Agreeableness was a predictor of antisocial behavior [F (2,232) = 20.64, p < .001, R2 = .15]. Child abuse did not predict aggression. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).