The University Professor View from the Communitarian Perspective
Descripción del Articulo
The task of the university professor is a mission and not simply a profession and that is why higher education should be impregnated with values. Nowadays education is articulated into three areas: the State, the Market and the Volunteering, but no one of these three sectors by themselves has covere...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/8943 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | professor university values promoters education educator´s ethics profesorado universidad valores promotores de la educación ética docente comunitarismo |
| id |
REVPUCP_7fa83513a81f95e4f563898534abcbf7 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/8943 |
| network_acronym_str |
REVPUCP |
| network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The University Professor View from the Communitarian PerspectiveEl profesor universitario desde la óptica comunitaristaValle López, Angela delprofessoruniversityvaluespromoters educationeducator´s ethicsprofesoradouniversidadvalorespromotores de la educaciónética docentecomunitarismoThe task of the university professor is a mission and not simply a profession and that is why higher education should be impregnated with values. Nowadays education is articulated into three areas: the State, the Market and the Volunteering, but no one of these three sectors by themselves has covered the needs of all the citizens, there have always been losers, therefore the conjunction of the three sectors became necessary. Communitarianism promotes an ethical-social pact that favors the progress of society without nullifying the individual dimension. It believes that the university is the space where a communitarian consciousness should be promoted to generate a social capital by means of education and it is a privilege place to substantiate the moral identity of the person beginning with the commitment of the professor with the university student.El quehacer del profesor universitario es misión y no simplemente profesión, por ello la educación superior debe estar impregnada de valores. En la actualidad la educación se articula en tres vertientes: el Estado, el mercado, el voluntariado, pero ninguno de estos tres sectores por separado ha cubierto nunca las necesidades de todos los ciudadanos, siempre ha habido perdedores, haciéndose necesaria la conjunción de los tres sectores. El comunitarismo promueve un pacto socialético que favorezca el progreso de la sociedad sin anular la dimensión individual. Entiende que la universidad es el espacio donde se debe propiciar una conciencia comunitaria para la generación del capital social a través de la docencia, lugar privilegiado para fundamentar la identidad moral de la persona partiendo del compromiso del docente con el universitario.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/894310.18800/educacion.201401.006Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 112-1292304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943/9351Derechos de autor 2016 Educaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/89432025-08-19T15:43:34Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The University Professor View from the Communitarian Perspective El profesor universitario desde la óptica comunitarista |
| title |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| spellingShingle |
The University Professor View from the Communitarian Perspective Valle López, Angela del professor university values promoters education educator´s ethics profesorado universidad valores promotores de la educación ética docente comunitarismo |
| title_short |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| title_full |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| title_fullStr |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| title_full_unstemmed |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| title_sort |
The University Professor View from the Communitarian Perspective |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Valle López, Angela del |
| author |
Valle López, Angela del |
| author_facet |
Valle López, Angela del |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
professor university values promoters education educator´s ethics profesorado universidad valores promotores de la educación ética docente comunitarismo |
| topic |
professor university values promoters education educator´s ethics profesorado universidad valores promotores de la educación ética docente comunitarismo |
| description |
The task of the university professor is a mission and not simply a profession and that is why higher education should be impregnated with values. Nowadays education is articulated into three areas: the State, the Market and the Volunteering, but no one of these three sectors by themselves has covered the needs of all the citizens, there have always been losers, therefore the conjunction of the three sectors became necessary. Communitarianism promotes an ethical-social pact that favors the progress of society without nullifying the individual dimension. It believes that the university is the space where a communitarian consciousness should be promoted to generate a social capital by means of education and it is a privilege place to substantiate the moral identity of the person beginning with the commitment of the professor with the university student. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-07 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943 10.18800/educacion.201401.006 |
| url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943 |
| identifier_str_mv |
10.18800/educacion.201401.006 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943/9351 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 112-129 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
| instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| instacron_str |
PUCP |
| institution |
PUCP |
| reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1840900528846929920 |
| score |
13.377223 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).