An ideal remuneration model in the peruvian fashion sector

Descripción del Articulo

This article aims to establish and regulate ideal remuneration in the Peruvian fashion sector. The Peruvian textile sector is one of those with the highest informality rate, this causes fashion companies to hire personnel (such as designers, workers, textile workers), the same who do not receive rem...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vargas Paima, Kimberly
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/28457
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/28457
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sector textil
Derecho laboral
Remuneración
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spelling An ideal remuneration model in the peruvian fashion sector“Un modello di remunerazione” idóneo en el sector de la moda peruanaVargas Paima, KimberlySector textilDerecho laboralRemuneraciónInformalidadTrabajadoresTextile sectorLabor lawRemunerationInformalityWorkersThis article aims to establish and regulate ideal remuneration in the Peruvian fashion sector. The Peruvian textile sector is one of those with the highest informality rate, this causes fashion companies to hire personnel (such as designers, workers, textile workers), the same who do not receive remuneration according to their long hours of work. The fashion world not only studies problems with brands or designs, but also studies the problems that arise behind the catwalks, in the preparation of a garment or accessory, even in the way of marketing garments in the market textile. The sale of a garment would not be possible without the creative, technical, and professional capacity of designers or preparations. But how to design an attractive work environment? with ideal remuneration because it would generate greater competitiveness in the textile market.El presente artículo tiene como finalidad establecer y regular una remuneración idónea en el sector de la moda peruana. El sector textil peruano es uno de los que tiene mayor tasa de informalidad, ello provoca que las empresas de la moda contraten a personal (como diseñadores, trabajadores, obreros textiles), los mismos que no reciben una remuneración acorde a sus largas horas de trabajo. El mundo de la moda no solo estudia los problemas con las marcas o los diseños, sino que estudia los problemas que se suscitan detrás de las pasarelas, en la confección de una prenda o accesorio, hasta en la forma de comercializar las prendas en el mercado textil. La venta de una prenda de vestir no sería posible sin la capacidad creativa, técnica y profesional de los diseñadores o confeccionistas. Pero ¿Cómo diseñar un ambiente laboral atractivo?, con una remuneración idónea porque generaría mayor competitividad en el mercado textil.Pontificia Universidad Católica del Perú2023-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/28457Derecho & Sociedad; No. 61 (2023): Derecho de la Moda; 1-20Derecho & Sociedad; Núm. 61 (2023): Derecho de la Moda; 1-202521-599X2079-3634reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/28457/26304info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/284572024-09-20T14:25:07Z
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