The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru

Descripción del Articulo

The success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sheput Stucchi, Humberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/27263
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Perú
Políticas públicas
Obras de Infraestructura
Acuerdos de Gobierno a Gobierno
Contratos de Asociación Público Privada
Peru
Public Politics
Infrastructure Works
Government-to-Government Agreements
Public-Private Partnership Contracts
id REVPUCP_773afafe981b1d8dcc1e58958d5cf9ab
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/27263
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in PeruRazones por las cuales se debe preferir el régimen de contratos de Asociación Público Privada - APP a los Acuerdos de Gobierno a Gobierno - G2G en el PerúSheput Stucchi, HumbertoPerúPolíticas públicasObras de InfraestructuraAcuerdos de Gobierno a GobiernoContratos de Asociación Público PrivadaPeruPublic PoliticsInfrastructure WorksGovernment-to-Government AgreementsPublic-Private Partnership ContractsThe success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of public-private partnership contracts has been relinquished in favor of government-to-government agreements.Is the idea or alternative of prioritizing Government-to-Government agreements as the initial option the most suitable or advantageous for the Peruvian State? In this article, we will assess the benefits and drawbacks of both approaches and propose criteria to evaluate which scheme would be the most favorable depending on the nature of the project or infrastructure to be undertaken.A partir del éxito logrado en la construcción de la infraestructura necesaria para los XVIII Juegos Panamericanos y los Sextos Juegos Parapanamericanos de Lima 2019, se ha evidenciado un claro cambio en la orientación que el Estado peruano está adoptando en la construcción de proyectos de infraestructura. Se he dejado de lado el esquema de los contratos de asociación público-privada y se ha optado por la celebración de acuerdos de Gobierno a Gobierno.¿Es esta idea o alternativa de celebrar acuerdos de Gobierno a Gobierno como primera opción la mejor o la más conveniente para el Estado peruano? En este artículo, analizaremos las ventajas y desventajas de ambos esquemas y propondremos criterios a considerar para evaluar cuál sería el esquema más conveniente según el tipo de obra o infraestructura que se pretende desarrollar.Pontificia Universidad Católica del Perú2023-08-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+zipapplication/xmlhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/2726310.18800/iusetveritas.202301.007IUS ET VERITAS; Núm. 66 (2023): Derecho de la Construcción; 90-1011995-2929reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25503http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25519http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25536http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25565https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/272632024-02-01T15:31:46Z
dc.title.none.fl_str_mv The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
Razones por las cuales se debe preferir el régimen de contratos de Asociación Público Privada - APP a los Acuerdos de Gobierno a Gobierno - G2G en el Perú
title The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
spellingShingle The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
Sheput Stucchi, Humberto
Perú
Políticas públicas
Obras de Infraestructura
Acuerdos de Gobierno a Gobierno
Contratos de Asociación Público Privada
Peru
Public Politics
Infrastructure Works
Government-to-Government Agreements
Public-Private Partnership Contracts
title_short The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
title_full The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
title_fullStr The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
title_full_unstemmed The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
title_sort The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
dc.creator.none.fl_str_mv Sheput Stucchi, Humberto
author Sheput Stucchi, Humberto
author_facet Sheput Stucchi, Humberto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Perú
Políticas públicas
Obras de Infraestructura
Acuerdos de Gobierno a Gobierno
Contratos de Asociación Público Privada
Peru
Public Politics
Infrastructure Works
Government-to-Government Agreements
Public-Private Partnership Contracts
topic Perú
Políticas públicas
Obras de Infraestructura
Acuerdos de Gobierno a Gobierno
Contratos de Asociación Público Privada
Peru
Public Politics
Infrastructure Works
Government-to-Government Agreements
Public-Private Partnership Contracts
description The success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of public-private partnership contracts has been relinquished in favor of government-to-government agreements.Is the idea or alternative of prioritizing Government-to-Government agreements as the initial option the most suitable or advantageous for the Peruvian State? In this article, we will assess the benefits and drawbacks of both approaches and propose criteria to evaluate which scheme would be the most favorable depending on the nature of the project or infrastructure to be undertaken.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-08-16
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263
10.18800/iusetveritas.202301.007
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263
identifier_str_mv 10.18800/iusetveritas.202301.007
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25503
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25519
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25536
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25565
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
application/epub+zip
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv IUS ET VERITAS; Núm. 66 (2023): Derecho de la Construcción; 90-101
1995-2929
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1840900320893337600
score 12.87381
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).