The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru
Descripción del Articulo
The success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/27263 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Perú Políticas públicas Obras de Infraestructura Acuerdos de Gobierno a Gobierno Contratos de Asociación Público Privada Peru Public Politics Infrastructure Works Government-to-Government Agreements Public-Private Partnership Contracts |
id |
REVPUCP_773afafe981b1d8dcc1e58958d5cf9ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/27263 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in PeruRazones por las cuales se debe preferir el régimen de contratos de Asociación Público Privada - APP a los Acuerdos de Gobierno a Gobierno - G2G en el PerúSheput Stucchi, HumbertoPerúPolíticas públicasObras de InfraestructuraAcuerdos de Gobierno a GobiernoContratos de Asociación Público PrivadaPeruPublic PoliticsInfrastructure WorksGovernment-to-Government AgreementsPublic-Private Partnership ContractsThe success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of public-private partnership contracts has been relinquished in favor of government-to-government agreements.Is the idea or alternative of prioritizing Government-to-Government agreements as the initial option the most suitable or advantageous for the Peruvian State? In this article, we will assess the benefits and drawbacks of both approaches and propose criteria to evaluate which scheme would be the most favorable depending on the nature of the project or infrastructure to be undertaken.A partir del éxito logrado en la construcción de la infraestructura necesaria para los XVIII Juegos Panamericanos y los Sextos Juegos Parapanamericanos de Lima 2019, se ha evidenciado un claro cambio en la orientación que el Estado peruano está adoptando en la construcción de proyectos de infraestructura. Se he dejado de lado el esquema de los contratos de asociación público-privada y se ha optado por la celebración de acuerdos de Gobierno a Gobierno.¿Es esta idea o alternativa de celebrar acuerdos de Gobierno a Gobierno como primera opción la mejor o la más conveniente para el Estado peruano? En este artículo, analizaremos las ventajas y desventajas de ambos esquemas y propondremos criterios a considerar para evaluar cuál sería el esquema más conveniente según el tipo de obra o infraestructura que se pretende desarrollar.Pontificia Universidad Católica del Perú2023-08-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+zipapplication/xmlhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/2726310.18800/iusetveritas.202301.007IUS ET VERITAS; Núm. 66 (2023): Derecho de la Construcción; 90-1011995-2929reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25503http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25519http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25536http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25565https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/272632024-02-01T15:31:46Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru Razones por las cuales se debe preferir el régimen de contratos de Asociación Público Privada - APP a los Acuerdos de Gobierno a Gobierno - G2G en el Perú |
title |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
spellingShingle |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru Sheput Stucchi, Humberto Perú Políticas públicas Obras de Infraestructura Acuerdos de Gobierno a Gobierno Contratos de Asociación Público Privada Peru Public Politics Infrastructure Works Government-to-Government Agreements Public-Private Partnership Contracts |
title_short |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
title_full |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
title_fullStr |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
title_full_unstemmed |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
title_sort |
The reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peru |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Sheput Stucchi, Humberto |
author |
Sheput Stucchi, Humberto |
author_facet |
Sheput Stucchi, Humberto |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Perú Políticas públicas Obras de Infraestructura Acuerdos de Gobierno a Gobierno Contratos de Asociación Público Privada Peru Public Politics Infrastructure Works Government-to-Government Agreements Public-Private Partnership Contracts |
topic |
Perú Políticas públicas Obras de Infraestructura Acuerdos de Gobierno a Gobierno Contratos de Asociación Público Privada Peru Public Politics Infrastructure Works Government-to-Government Agreements Public-Private Partnership Contracts |
description |
The success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of public-private partnership contracts has been relinquished in favor of government-to-government agreements.Is the idea or alternative of prioritizing Government-to-Government agreements as the initial option the most suitable or advantageous for the Peruvian State? In this article, we will assess the benefits and drawbacks of both approaches and propose criteria to evaluate which scheme would be the most favorable depending on the nature of the project or infrastructure to be undertaken. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-08-16 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263 10.18800/iusetveritas.202301.007 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263 |
identifier_str_mv |
10.18800/iusetveritas.202301.007 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25503 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25519 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25536 http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25565 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/epub+zip application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
IUS ET VERITAS; Núm. 66 (2023): Derecho de la Construcción; 90-101 1995-2929 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900320893337600 |
score |
12.87381 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).