Some curricular challenges of citizen training and diversity in Chile
Descripción del Articulo
The article analyzes the complex relationship between cultural selection of curriculum and the diverse nature of the societies in which it is inserted. From a qualitative approach, we analyze the teachers’ discourses of the Metropolitan Region about their representations on the political issues and...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/20312 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/20312 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Curriculum diversity education inclusive education civic education Currículo educación para la diversidad educación inclusiva educación cívica educação em diversidade educação inclusiva Educação Cívica |
Sumario: | The article analyzes the complex relationship between cultural selection of curriculum and the diverse nature of the societies in which it is inserted. From a qualitative approach, we analyze the teachers’ discourses of the Metropolitan Region about their representations on the political issues and the Politics and on the importance of curriculum and its possibilities for the attention to the diversity from the formation in citizenship. Results show the lack of problematization of diversity in this area. New contemporary phenomena such as valuing diversity require greater attention in the current processes of curriculum design for democratic coexistence. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).