Ambivalent sexism, stereotypes and values in military population

Descripción del Articulo

The increasing presence of women in the public sphere has provoked cultural changes that affect social cognition. These changes implicate social organizations such as the Military. Focusing the interest in approaching modern forms of prejudice in terms of gender inequalities, we studied ambivalent s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Zubieta, Elena, Sosa, Fernanda, Torres, Alejandro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1154
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1154
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Ambivalent sexism, stereotypes and values in military populationSexismo ambivalente, estereotipos y valores en el ámbito militarZubieta, ElenaSosa, FernandaTorres, AlejandroAmbivalent sexismstereotypesvaluesdominancemilitary populationsexismo ambivalenteestereotiposvaloresdominanciapoblación militarThe increasing presence of women in the public sphere has provoked cultural changes that affect social cognition. These changes implicate social organizations such as the Military. Focusing the interest in approaching modern forms of prejudice in terms of gender inequalities, we studied ambivalent sexism attitudes, values and social dominance orientation in a sample of 238 males and females from the National Military School training to become officials. Results show the presence of sexist attitudes. In sex roles and gender typing, female participants show an androgynous stereotype probably related to the need to present themselves closer to men in order to assume leadership.El incremento de la presencia femenina en la esfera pública ha provocado cambios culturales que repercuten en la cognición social en términos de expectativas en función del género. Estos cambios interpelan a las organizaciones sociales entre las que se encuentran las Fuerzas Armadas. Desde las formas modernas del prejuicio, se desarrolló un estudio orientado a indagar actitudes de sexismo ambivalente, valores y dominancia social en un grupo de 238 cadetes de ambos sexos del Colegio Militar de la Nación. Los resultados muestran la presencia de actitudes sexistas. En roles sexuales y tipicidad de género las participantes mujeres muestran un estereotipo andrógino, asociado probablemente a la necesidad de presentarse de manera contra estereotípica para funcionar como líderes.Pontificia Universidad Católica del Perú2011-03-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1154Revista de Psicología; Vol. 29 Núm. 1 (2011); 101-130Revista de Psicología; v. 29 n. 1 (2011); 101-1302223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1154/1119info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11542020-03-10T18:51:51Z
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