New Concepts in the Teaching and Research of Law
Descripción del Articulo
The article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reali...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1969 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12820 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teaching legal research law reality multidisciplinarity Enseñanza investigación jurídica derecho realidad multidisciplinariedad |
id |
REVPUCP_5973803399edd87e48fdd71abec3ce4c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12820 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
New Concepts in the Teaching and Research of LawNuevos conceptos en la enseñanza e investigación del derechoAvendaño Valdez, JorgeTeachinglegal researchlawrealitymultidisciplinarityEnseñanzainvestigación jurídicaderechorealidadmultidisciplinariedadThe article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reality. This situation has unfavorable consequences for the future lawyers, who will not only find in practice the skills necessary to practice the profession, but also will not be able to verify the effectiveness of the normative requirements. For these reasons, the author proposes to replace the traditional teaching method with a method that takes into account the knowledge taught in legal education and its application to the social reality of the country. In this framework, it is proposed, for example, to teach with the help of teaching materials that have an essential content and aim to solve real cases, as well as with the help of curriculum flexibility aimed at including subjects with multidisciplinary approaches. Finally, it is pointed out that legal research should serve as a tool to consolidate the acquired knowledge and achieve a new vision of law rooted in the reality of the country.El artículo expone la necesidad de reformar la manera en la que se enseña el derecho en la universidad. El autor sostiene que la enseñanza parte de una desvinculación entre el derecho y la realidad. De esta manera, al estudiante se le proporciona un amplio marco normativo y, particularmente, teórico, pero no se le educa para aplicar dicho conocimiento a la realidad social. Esta situación genera consecuencias desfavorables para los futuros abogados que no solo encontrarán en la práctica las habilidades requeridas para el ejercicio profesional; sino que, no serán capaces de verificar la eficacia de los preceptos normativos. Por lo expuesto, el autor propone modificar el método tradicional de enseñanza por uno que incorpore lo impartido en las aulas de derecho y su aplicación a la realidad social del país. En ese marco, se plantea, por ejemplo, educar a través de materiales de enseñanza con un contenido esencial y encaminado a la resolución de casos reales; así como la flexibilización curricular orientada a la inclusión de materias con enfoques multidisciplinarios. Finalmente, se señala que la investigación jurídica debe fungir como herramienta que consolide los conocimientos adquiridos y logre una nueva visión del derecho arraigado en la realidad del país.Pontificia Universidad Católica del Perú1969-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820Derecho PUCP; No. 27 (1969); 3-9Derecho PUCP; Núm. 27 (1969); 3-9Derecho PUCP; n. 27 (1969); 3-92305-25460251-3420reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820/13386Derechos de autor 2016 Derecho PUCPinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/128202023-07-06T23:58:41Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
New Concepts in the Teaching and Research of Law Nuevos conceptos en la enseñanza e investigación del derecho |
title |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
spellingShingle |
New Concepts in the Teaching and Research of Law Avendaño Valdez, Jorge Teaching legal research law reality multidisciplinarity Enseñanza investigación jurídica derecho realidad multidisciplinariedad |
title_short |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
title_full |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
title_fullStr |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
title_full_unstemmed |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
title_sort |
New Concepts in the Teaching and Research of Law |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Avendaño Valdez, Jorge |
author |
Avendaño Valdez, Jorge |
author_facet |
Avendaño Valdez, Jorge |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Teaching legal research law reality multidisciplinarity Enseñanza investigación jurídica derecho realidad multidisciplinariedad |
topic |
Teaching legal research law reality multidisciplinarity Enseñanza investigación jurídica derecho realidad multidisciplinariedad |
description |
The article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reality. This situation has unfavorable consequences for the future lawyers, who will not only find in practice the skills necessary to practice the profession, but also will not be able to verify the effectiveness of the normative requirements. For these reasons, the author proposes to replace the traditional teaching method with a method that takes into account the knowledge taught in legal education and its application to the social reality of the country. In this framework, it is proposed, for example, to teach with the help of teaching materials that have an essential content and aim to solve real cases, as well as with the help of curriculum flexibility aimed at including subjects with multidisciplinary approaches. Finally, it is pointed out that legal research should serve as a tool to consolidate the acquired knowledge and achieve a new vision of law rooted in the reality of the country. |
publishDate |
1969 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1969-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820/13386 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Derecho PUCP info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Derecho PUCP |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Derecho PUCP; No. 27 (1969); 3-9 Derecho PUCP; Núm. 27 (1969); 3-9 Derecho PUCP; n. 27 (1969); 3-9 2305-2546 0251-3420 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844072377235800064 |
score |
13.360325 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).