New Concepts in the Teaching and Research of Law

Descripción del Articulo

The article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reali...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Avendaño Valdez, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1969
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12820
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teaching
legal research
law
reality
multidisciplinarity
Enseñanza
investigación jurídica
derecho
realidad
multidisciplinariedad
id REVPUCP_5973803399edd87e48fdd71abec3ce4c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12820
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling New Concepts in the Teaching and Research of LawNuevos conceptos en la enseñanza e investigación del derechoAvendaño Valdez, JorgeTeachinglegal researchlawrealitymultidisciplinarityEnseñanzainvestigación jurídicaderechorealidadmultidisciplinariedadThe article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reality. This situation has unfavorable consequences for the future lawyers, who will not only find in practice the skills necessary to practice the profession, but also will not be able to verify the effectiveness of the normative requirements. For these reasons, the author proposes to replace the traditional teaching method with a method that takes into account the knowledge taught in legal education and its application to the social reality of the country. In this framework, it is proposed, for example, to teach with the help of teaching materials that have an essential content and aim to solve real cases, as well as with the help of curriculum flexibility aimed at including subjects with multidisciplinary approaches. Finally, it is pointed out that legal research should serve as a tool to consolidate the acquired knowledge and achieve a new vision of law rooted in the reality of the country.El artículo expone la necesidad de reformar la manera en la que se enseña el derecho en la universidad. El autor sostiene que la enseñanza parte de una desvinculación entre el derecho y la realidad. De esta manera, al estudiante se le proporciona un amplio marco normativo y, particularmente, teórico, pero no se le educa para aplicar dicho conocimiento a la realidad social. Esta situación genera consecuencias desfavorables para los futuros abogados que no solo encontrarán en la práctica las habilidades requeridas para el ejercicio profesional; sino que, no serán capaces de verificar la eficacia de los preceptos normativos. Por lo expuesto, el autor propone modificar el método tradicional de enseñanza por uno que incorpore lo impartido en las aulas de derecho y su aplicación a la realidad social del país. En ese marco, se plantea, por ejemplo, educar a través de materiales de enseñanza con un contenido esencial y encaminado a la resolución de casos reales; así como la flexibilización curricular orientada a la inclusión de materias con enfoques multidisciplinarios. Finalmente, se señala que la investigación jurídica debe fungir como herramienta que consolide los conocimientos adquiridos y logre una nueva visión del derecho arraigado en la realidad del país.Pontificia Universidad Católica del Perú1969-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820Derecho PUCP; No. 27 (1969); 3-9Derecho PUCP; Núm. 27 (1969); 3-9Derecho PUCP; n. 27 (1969); 3-92305-25460251-3420reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820/13386Derechos de autor 2016 Derecho PUCPinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/128202023-07-06T23:58:41Z
dc.title.none.fl_str_mv New Concepts in the Teaching and Research of Law
Nuevos conceptos en la enseñanza e investigación del derecho
title New Concepts in the Teaching and Research of Law
spellingShingle New Concepts in the Teaching and Research of Law
Avendaño Valdez, Jorge
Teaching
legal research
law
reality
multidisciplinarity
Enseñanza
investigación jurídica
derecho
realidad
multidisciplinariedad
title_short New Concepts in the Teaching and Research of Law
title_full New Concepts in the Teaching and Research of Law
title_fullStr New Concepts in the Teaching and Research of Law
title_full_unstemmed New Concepts in the Teaching and Research of Law
title_sort New Concepts in the Teaching and Research of Law
dc.creator.none.fl_str_mv Avendaño Valdez, Jorge
author Avendaño Valdez, Jorge
author_facet Avendaño Valdez, Jorge
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Teaching
legal research
law
reality
multidisciplinarity
Enseñanza
investigación jurídica
derecho
realidad
multidisciplinariedad
topic Teaching
legal research
law
reality
multidisciplinarity
Enseñanza
investigación jurídica
derecho
realidad
multidisciplinariedad
description The article points out the need to reform the way law is taught at the college. The author claims that the teaching assumes a decoupling between law and reality. In this way, the student receives a broad legal and especially theoretical framework, but is not educated to apply this knowledge in reality. This situation has unfavorable consequences for the future lawyers, who will not only find in practice the skills necessary to practice the profession, but also will not be able to verify the effectiveness of the normative requirements. For these reasons, the author proposes to replace the traditional teaching method with a method that takes into account the knowledge taught in legal education and its application to the social reality of the country. In this framework, it is proposed, for example, to teach with the help of teaching materials that have an essential content and aim to solve real cases, as well as with the help of curriculum flexibility aimed at including subjects with multidisciplinary approaches. Finally, it is pointed out that legal research should serve as a tool to consolidate the acquired knowledge and achieve a new vision of law rooted in the reality of the country.
publishDate 1969
dc.date.none.fl_str_mv 1969-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/12820/13386
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Derecho PUCP
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Derecho PUCP
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Derecho PUCP; No. 27 (1969); 3-9
Derecho PUCP; Núm. 27 (1969); 3-9
Derecho PUCP; n. 27 (1969); 3-9
2305-2546
0251-3420
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844072377235800064
score 13.360325
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).