Evidence of validity for the Student Stress Scale for Brazilian university students

Descripción del Articulo

This study shows the evidence of validity of the Student Stress Scale for Brazilians. It was administered to 585 Brazilian students. Factor Analyses demonstrated the existence of four factors, with high internal consistency indicators (physiological symptoms: ?=.82, professor-stude...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Taborda de Souza Filho, Paulo Roberto, Gonçalves Câmara, Sheila
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:portugués
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21573
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/21573
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Academic stress
College students
Higher education
Test validation
Factor analysis
Estrés acadêmico
Estudiantes universitários
Educación universitária
Validación de instrumentos
Análisis factorial
Stress scolaire
Étudiant universitaire
L’enseignement supérieur
Validation d’instrument
Analyse factorielle
Estresse acadêmico
Estudante universitário
Ensino superior
Validação de instrumento
Análise fatorial
Descripción
Sumario:This study shows the evidence of validity of the Student Stress Scale for Brazilians. It was administered to 585 Brazilian students. Factor Analyses demonstrated the existence of four factors, with high internal consistency indicators (physiological symptoms: ?=.82, professor-student relationship: ?=.80, inability and inferiority: ?=.77 and leisure: ?=.75) and good model fit indexes: x²=282.313 (p=.00); x²/gl=1.73; TLI=.97; RMSEA=.05 (I.C.=.04–.06); CFI=.97. Pearson Correlation analysis showed good correlation coefficients for the gold-standard criteria (Perceived Stress Scale; r=.60, p?.01) and good indexes for sensibility (99.2%) and specificity (89.6%). Results indicate that the scale can contribute to new research on academic stress in university students.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).