Evidence of validity for the Student Stress Scale for Brazilian university students
Descripción del Articulo
This study shows the evidence of validity of the Student Stress Scale for Brazilians. It was administered to 585 Brazilian students. Factor Analyses demonstrated the existence of four factors, with high internal consistency indicators (physiological symptoms: ?=.82, professor-stude...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | portugués |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21573 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/21573 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Academic stress College students Higher education Test validation Factor analysis Estrés acadêmico Estudiantes universitários Educación universitária Validación de instrumentos Análisis factorial Stress scolaire Étudiant universitaire L’enseignement supérieur Validation d’instrument Analyse factorielle Estresse acadêmico Estudante universitário Ensino superior Validação de instrumento Análise fatorial |
Sumario: | This study shows the evidence of validity of the Student Stress Scale for Brazilians. It was administered to 585 Brazilian students. Factor Analyses demonstrated the existence of four factors, with high internal consistency indicators (physiological symptoms: ?=.82, professor-student relationship: ?=.80, inability and inferiority: ?=.77 and leisure: ?=.75) and good model fit indexes: x²=282.313 (p=.00); x²/gl=1.73; TLI=.97; RMSEA=.05 (I.C.=.04–.06); CFI=.97. Pearson Correlation analysis showed good correlation coefficients for the gold-standard criteria (Perceived Stress Scale; r=.60, p?.01) and good indexes for sensibility (99.2%) and specificity (89.6%). Results indicate that the scale can contribute to new research on academic stress in university students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).