The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
Descripción del Articulo
The transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the stu...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8938 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | leadership role of the director perception teachers liderazgo papel del director percepción profesores |
id |
REVPUCP_3d4c7b67808ae32f0afe7a0232365d0d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8938 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
The Transformational Leadership in a Public Educational InstitutionEl liderazgo transformacional en una institución educativa públicaMartínez Contreras, Ysrael Albertoleadershiprole of the directorperceptionteachersliderazgopapel del directorpercepciónprofesoresThe transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the study we recognized the features of transformational leadership in the director. The research identified three elements of the transformational leadership attributed to the director. The views expressed by the teachers and the data obtained from the respondents in order to obtain a description of the exercise of transformational leadership in the selected institution were also examined.El liderazgo transformacional permite a los directivos influenciar en sus docentes quienes reconocen y atribuyen mando al director. La investigación indagó cuáles son las características del liderazgo transformacional del director de una institución educativa pública de la UGEL 07. A través del estudio reconocimos las características del liderazgo transformacional en el director. En la investigación se identificaron tres elementos del liderazgo transformacional atribuidos al director. También se analizaron las opiniones vertidas por los docentes y los datos obtenidos de los encuestados a fin de obtener una descripción del ejercicio del liderazgo transformacional en la institución seleccionada.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 7-28Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 7-28Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 7-282304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938/9346Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89382022-11-21T17:33:21Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution El liderazgo transformacional en una institución educativa pública |
title |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
spellingShingle |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution Martínez Contreras, Ysrael Alberto leadership role of the director perception teachers liderazgo papel del director percepción profesores |
title_short |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
title_full |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
title_fullStr |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
title_full_unstemmed |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
title_sort |
The Transformational Leadership in a Public Educational Institution |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Martínez Contreras, Ysrael Alberto |
author |
Martínez Contreras, Ysrael Alberto |
author_facet |
Martínez Contreras, Ysrael Alberto |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
leadership role of the director perception teachers liderazgo papel del director percepción profesores |
topic |
leadership role of the director perception teachers liderazgo papel del director percepción profesores |
description |
The transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the study we recognized the features of transformational leadership in the director. The research identified three elements of the transformational leadership attributed to the director. The views expressed by the teachers and the data obtained from the respondents in order to obtain a description of the exercise of transformational leadership in the selected institution were also examined. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-07 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938/9346 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 7-28 Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 7-28 Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 7-28 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841536155685748736 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).