The Transformational Leadership in a Public Educational Institution

Descripción del Articulo

The transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the stu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martínez Contreras, Ysrael Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8938
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:leadership
role of the director
perception
teachers
liderazgo
papel del director
percepción
profesores
id REVPUCP_3d4c7b67808ae32f0afe7a0232365d0d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8938
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling The Transformational Leadership in a Public Educational InstitutionEl liderazgo transformacional en una institución educativa públicaMartínez Contreras, Ysrael Albertoleadershiprole of the directorperceptionteachersliderazgopapel del directorpercepciónprofesoresThe transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the study we recognized the features of transformational leadership in the director. The research identified three elements of the transformational leadership attributed to the director. The views expressed by the teachers and the data obtained from the respondents in order to obtain a description of the exercise of transformational leadership in the selected institution were also examined.El liderazgo transformacional permite a los directivos influenciar en sus docentes quienes reconocen y atribuyen mando al director. La investigación indagó cuáles son las características del liderazgo transformacional del director de una institución educativa pública de la UGEL 07. A través del estudio reconocimos las características del liderazgo transformacional en el director. En la investigación se identificaron tres elementos del liderazgo transformacional atribuidos al director. También se analizaron las opiniones vertidas por los docentes y los datos obtenidos de los encuestados a fin de obtener una descripción del ejercicio del liderazgo transformacional en la institución seleccionada.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 7-28Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 7-28Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 7-282304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938/9346Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89382022-11-21T17:33:21Z
dc.title.none.fl_str_mv The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
El liderazgo transformacional en una institución educativa pública
title The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
spellingShingle The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
Martínez Contreras, Ysrael Alberto
leadership
role of the director
perception
teachers
liderazgo
papel del director
percepción
profesores
title_short The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
title_full The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
title_fullStr The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
title_full_unstemmed The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
title_sort The Transformational Leadership in a Public Educational Institution
dc.creator.none.fl_str_mv Martínez Contreras, Ysrael Alberto
author Martínez Contreras, Ysrael Alberto
author_facet Martínez Contreras, Ysrael Alberto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv leadership
role of the director
perception
teachers
liderazgo
papel del director
percepción
profesores
topic leadership
role of the director
perception
teachers
liderazgo
papel del director
percepción
profesores
description The transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the study we recognized the features of transformational leadership in the director. The research identified three elements of the transformational leadership attributed to the director. The views expressed by the teachers and the data obtained from the respondents in order to obtain a description of the exercise of transformational leadership in the selected institution were also examined.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938/9346
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 7-28
Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 7-28
Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 7-28
2304-4322
1019-9403
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1841536155685748736
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).