How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?

Descripción del Articulo

In this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constituti...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/22410
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Potestad sancionadora
Derecho administrativo sancionador
Organismos fiscalizadores
Parámetros constitucionales
Sanctioning power
Administrative sanctioning law
Auditing bodies
Constitutional parameters
id REVPUCP_3aab74ae1e778e0a54586674ae0e96b8
oai_identifier_str oai:revistaspuc:article/22410
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?¿Cómo se controlan mejor las manifestaciones de corrupción dentro de la Administración? ¿Puede y conviene que una entidad fiscalizadora tenga, por ejemplo, atribuciones sancionadoras? Y si es así, ¿bajo qué parámetros?Espinosa-Saldaña Barrera, EloyPotestad sancionadoraDerecho administrativo sancionadorOrganismos fiscalizadoresParámetros constitucionalesSanctioning powerAdministrative sanctioning lawAuditing bodiesConstitutional parametersIn this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constitutional parameters and the respect for rights of the governed should always be considered.En el presente artículo, el autor hace un análisis de la potestad sancionadora de los organismos de las entidades fiscalizadoras en el Perú, así como los parámetros de constitucionalidad que estos tienen. Así, se determina que, aun cuando la lucha contra la corrupción sea el fin legitimo para otorgar potestad sancionadora a determinados órganos, siempre se debe tener en cuenta el parámetro constitucional y el respeto al derecho de los administrados.Pontificia Universidad Católica del Perú2020-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410Derecho & Sociedad; Núm. 54 (2020): Tomo I; 129-1542521-599X2079-3634reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410/21641http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/224102022-05-31T16:31:59Z
dc.title.none.fl_str_mv How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
¿Cómo se controlan mejor las manifestaciones de corrupción dentro de la Administración? ¿Puede y conviene que una entidad fiscalizadora tenga, por ejemplo, atribuciones sancionadoras? Y si es así, ¿bajo qué parámetros?
title How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
spellingShingle How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy
Potestad sancionadora
Derecho administrativo sancionador
Organismos fiscalizadores
Parámetros constitucionales
Sanctioning power
Administrative sanctioning law
Auditing bodies
Constitutional parameters
title_short How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
title_full How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
title_fullStr How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
title_full_unstemmed How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
title_sort How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
dc.creator.none.fl_str_mv Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy
author Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy
author_facet Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Potestad sancionadora
Derecho administrativo sancionador
Organismos fiscalizadores
Parámetros constitucionales
Sanctioning power
Administrative sanctioning law
Auditing bodies
Constitutional parameters
topic Potestad sancionadora
Derecho administrativo sancionador
Organismos fiscalizadores
Parámetros constitucionales
Sanctioning power
Administrative sanctioning law
Auditing bodies
Constitutional parameters
description In this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constitutional parameters and the respect for rights of the governed should always be considered.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410/21641
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Derecho & Sociedad; Núm. 54 (2020): Tomo I; 129-154
2521-599X
2079-3634
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1840900417294172160
score 13.100461
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).