How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?
Descripción del Articulo
In this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constituti...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/22410 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Potestad sancionadora Derecho administrativo sancionador Organismos fiscalizadores Parámetros constitucionales Sanctioning power Administrative sanctioning law Auditing bodies Constitutional parameters |
id |
REVPUCP_3aab74ae1e778e0a54586674ae0e96b8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/22410 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters?¿Cómo se controlan mejor las manifestaciones de corrupción dentro de la Administración? ¿Puede y conviene que una entidad fiscalizadora tenga, por ejemplo, atribuciones sancionadoras? Y si es así, ¿bajo qué parámetros?Espinosa-Saldaña Barrera, EloyPotestad sancionadoraDerecho administrativo sancionadorOrganismos fiscalizadoresParámetros constitucionalesSanctioning powerAdministrative sanctioning lawAuditing bodiesConstitutional parametersIn this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constitutional parameters and the respect for rights of the governed should always be considered.En el presente artículo, el autor hace un análisis de la potestad sancionadora de los organismos de las entidades fiscalizadoras en el Perú, así como los parámetros de constitucionalidad que estos tienen. Así, se determina que, aun cuando la lucha contra la corrupción sea el fin legitimo para otorgar potestad sancionadora a determinados órganos, siempre se debe tener en cuenta el parámetro constitucional y el respeto al derecho de los administrados.Pontificia Universidad Católica del Perú2020-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410Derecho & Sociedad; Núm. 54 (2020): Tomo I; 129-1542521-599X2079-3634reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410/21641http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/224102022-05-31T16:31:59Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? ¿Cómo se controlan mejor las manifestaciones de corrupción dentro de la Administración? ¿Puede y conviene que una entidad fiscalizadora tenga, por ejemplo, atribuciones sancionadoras? Y si es así, ¿bajo qué parámetros? |
title |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
spellingShingle |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy Potestad sancionadora Derecho administrativo sancionador Organismos fiscalizadores Parámetros constitucionales Sanctioning power Administrative sanctioning law Auditing bodies Constitutional parameters |
title_short |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
title_full |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
title_fullStr |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
title_full_unstemmed |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
title_sort |
How is better to control corruption inside of the Administration? Is it possible and convenient that an audit body have, for example, sanctioning attributions? And if so, under which parameters? |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy |
author |
Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy |
author_facet |
Espinosa-Saldaña Barrera, Eloy |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Potestad sancionadora Derecho administrativo sancionador Organismos fiscalizadores Parámetros constitucionales Sanctioning power Administrative sanctioning law Auditing bodies Constitutional parameters |
topic |
Potestad sancionadora Derecho administrativo sancionador Organismos fiscalizadores Parámetros constitucionales Sanctioning power Administrative sanctioning law Auditing bodies Constitutional parameters |
description |
In this paper, the author analyzes the sanctioning power of audit bodies in Peru, and so the constitutionality parameters that they have. In that line is determined that, even when fight against corruption is a legitimate aim for giving sanctioning power to some administrative bodies, the constitutional parameters and the respect for rights of the governed should always be considered. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22410/21641 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Derecho & Sociedad; Núm. 54 (2020): Tomo I; 129-154 2521-599X 2079-3634 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900417294172160 |
score |
13.100461 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).