How to Study Constitutional Law
Descripción del Articulo
This paper reflects on how Constitutional Law should be studied, highlighting that it tends to be considered an “infused” knowledge due to its apparent simplicity, which leads to unfounded opinions. Unlike other branches of law, Constitutional Law tends to be approached with less academic rigor. The...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1985 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5883 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Constitutional law institutional stability educational system Constitution systematic study Derecho constitucional estabilidad institucional sistema educativo Constitución estudio sistemático |
| id |
REVPUCP_0233027470a707d2c527c6b73fe05153 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5883 |
| network_acronym_str |
REVPUCP |
| network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository_id_str |
|
| spelling |
How to Study Constitutional LawCómo estudiar Derecho ConstitucionalGarcía Belaunde, DomingoConstitutional lawinstitutional stabilityeducational systemConstitutionsystematic studyDerecho constitucionalestabilidad institucionalsistema educativoConstituciónestudio sistemáticoThis paper reflects on how Constitutional Law should be studied, highlighting that it tends to be considered an “infused” knowledge due to its apparent simplicity, which leads to unfounded opinions. Unlike other branches of law, Constitutional Law tends to be approached with less academic rigor. The author analyzes the lack of institutional stability in the history of the Peruvian government, the weakness of the educational system and the scarcity of specialized books as reasons for the general lack of knowledge. In addition, he argues that constitutional study must go beyond reading the Constitution; a systematic approach is necessary, supported by adequate bibliography and a deep knowledge of the fundamental concepts. To that extent, he offers criteria for selecting good manuals of Constitutional Law and emphasizes the need to approach this discipline with the same respect and rigor as other branches of law.Este trabajo reflexiona sobre cómo se debe estudiar el Derecho Constitucional, destacando que se tiende a considerarlo un conocimiento "infuso" debido a su aparente simplicidad, lo cual conduce a opiniones sin fundamento. A diferencia de otras ramas jurídicas, el Derecho Constitucional suele ser abordado con menos rigor académico. El autor analiza la falta de estabilidad institucional en la historia del Gobierno Peruano, la debilidad del sistema educativo y la escasez de libros especializados, como razones del desconocimiento general. Además, argumenta que el estudio constitucional debe ir más allá de leer la Constitución; es necesario un enfoque sistemático, apoyado en bibliografía adecuada y un conocimiento profundo de los conceptos fundamentales. En esa medida, ofrece criterios para seleccionar buenos manuales de Derecho Constitucional y destaca la necesidad de abordar esta disciplina con el mismo respeto y rigurosidad que otras ramas jurídicas.Pontificia Universidad Católica del Perú1985-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883Derecho PUCP; No. 39 (1985); 178-189Derecho PUCP; Núm. 39 (1985); 178-189Derecho PUCP; n. 39 (1985); 178-1892305-25460251-3420reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883/5882Derechos de autor 2016 Derecho PUCPhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58832024-09-30T14:58:59Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
How to Study Constitutional Law Cómo estudiar Derecho Constitucional |
| title |
How to Study Constitutional Law |
| spellingShingle |
How to Study Constitutional Law García Belaunde, Domingo Constitutional law institutional stability educational system Constitution systematic study Derecho constitucional estabilidad institucional sistema educativo Constitución estudio sistemático |
| title_short |
How to Study Constitutional Law |
| title_full |
How to Study Constitutional Law |
| title_fullStr |
How to Study Constitutional Law |
| title_full_unstemmed |
How to Study Constitutional Law |
| title_sort |
How to Study Constitutional Law |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
García Belaunde, Domingo |
| author |
García Belaunde, Domingo |
| author_facet |
García Belaunde, Domingo |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Constitutional law institutional stability educational system Constitution systematic study Derecho constitucional estabilidad institucional sistema educativo Constitución estudio sistemático |
| topic |
Constitutional law institutional stability educational system Constitution systematic study Derecho constitucional estabilidad institucional sistema educativo Constitución estudio sistemático |
| description |
This paper reflects on how Constitutional Law should be studied, highlighting that it tends to be considered an “infused” knowledge due to its apparent simplicity, which leads to unfounded opinions. Unlike other branches of law, Constitutional Law tends to be approached with less academic rigor. The author analyzes the lack of institutional stability in the history of the Peruvian government, the weakness of the educational system and the scarcity of specialized books as reasons for the general lack of knowledge. In addition, he argues that constitutional study must go beyond reading the Constitution; a systematic approach is necessary, supported by adequate bibliography and a deep knowledge of the fundamental concepts. To that extent, he offers criteria for selecting good manuals of Constitutional Law and emphasizes the need to approach this discipline with the same respect and rigor as other branches of law. |
| publishDate |
1985 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
1985-12-15 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883 |
| url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/5883/5882 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Derecho PUCP https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Derecho PUCP https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Derecho PUCP; No. 39 (1985); 178-189 Derecho PUCP; Núm. 39 (1985); 178-189 Derecho PUCP; n. 39 (1985); 178-189 2305-2546 0251-3420 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
| instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| instacron_str |
PUCP |
| institution |
PUCP |
| reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1851048842206642176 |
| score |
13.060688 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).