Burlesque Representation of the Characters in El pánico by Rafael Spregelburd: The Incidence of the Dialogue in the Emergence of the Authorial Ethos

Descripción del Articulo

This article analyses the footing adopted by the authorial ethos (Amossy 2009) in El pánico ([2004] 2016), by Rafael Spregelburd. In particular, we will examine the specific way in which the theatrical dialogue generates a burlesque representation of the main characters. This image will allow us to...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Zucchi, Mariano Nicolás
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/25445
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/lexis/article/view/25445
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Paraguay
Nación
Poesía
Arielismo
Nation
Poetry
Arielism
Descripción
Sumario:This article analyses the footing adopted by the authorial ethos (Amossy 2009) in El pánico ([2004] 2016), by Rafael Spregelburd. In particular, we will examine the specific way in which the theatrical dialogue generates a burlesque representation of the main characters. This image will allow us to deduce that the playwright emerges as someone who mocks them. Regarding the theoretical framework of this study, we used the dialogic approach to argumentation and polyphony (Caldiz 2019, García Negroni 2009a, 2016a, 2016b, 2018a, 2018b, 2018c, 2019, García Negroni y Libenson 2016, 2018, 2019a, 2019b), a non-referential theory of linguistic meaning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).