Youth concepts regarding child participation and children's right

Descripción del Articulo

We present the results of an investigation which aim is to analyze – in the words of young university students – their conceptions regarding child participation in the context of the International Convention on the Rights of the Child. To that end, it featured the informed participation of 53 univer...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ramírez Pavelic, Mónica, Contreras Salinas, Sylvia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Liberabit
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/271
Enlace del recurso:http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Análisis de discurso
derechos del niño
infancia
participación
id REVLI_38af38f14f59ca751f989664bc0b8a35
oai_identifier_str oai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/271
network_acronym_str REVLI
network_name_str Liberabit
repository_id_str
spelling Youth concepts regarding child participation and children's rightConcepciones juveniles sobre participación infantil y derechos del niñoConcepções juvenis sobre participação infantil e direitos da criança.Ramírez Pavelic, MónicaContreras Salinas, SylviaAnálisis de discursoderechos del niñoinfanciaparticipaciónWe present the results of an investigation which aim is to analyze – in the words of young university students – their conceptions regarding child participation in the context of the International Convention on the Rights of the Child. To that end, it featured the informed participation of 53 university students in 1st year of Psychology at a Spanish university, whose ages were 18 years old. They formed four discussion groups; and for the processing and analysis of the information, the QDA Miner software and discourse analysis were used. The main findings indicated that among our interviewed, exists a perception of low participation of children, in addition to scarce knowledge regarding the rights of the child.Presentamos los resultados de una investigación cuyo objetivo es analizar en el discurso de jóvenes universitarios sus concepciones en torno a la participación infantil en el contexto de la Convención Internacional de los Derechos del Niño. Para ello, se contó con la participación informada de 53 estudiantes universitarios de 1er año de Psicología de una universidad española cuyas edades eran de 18 años. Se formaron cuatro grupos de discusión, y utilizaron para el procesamiento y análisis de la información el software QDA Miner y el análisis de discurso. Las principales conclusiones señalan que existiría entre nuestros entrevistados una percepción de baja participación infantil, además de escasos conocimientos sobre los derechos del niño.Apresentamos os resultados de uma pesquisa cujo objetivo é analisar, no discurso de jovens universitários, suas concepções sobre a participação infantil no contexto da Convenção Internacional sobre os Direitos da Criança. Para isso, contamos com a participação informada de 53 estudantes universitários de Psicologia do primeiro ano de uma universidade espanhola, com 18 anos de idade. Quatro grupos de discussão foram formados, e o software QDA Miner e a análise do discurso foram utilizados para o processamento e análise das informações. As principais conclusões apontam que haveria uma percepção de baixa participação infantil entre os entrevistados, além de pouco conhecimento sobre os direitos da criança.Universidad de San Martín de Porres2015-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 268LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 268LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 2682223-76661729-4827reponame:Liberabitinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271/145Derechos de autor 2015 Mónica Ramírez Pavelic, Sylvia Contreras Salinashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.ojs3.revistaliberabit.com:article/2712019-06-11T00:29:38Z
dc.title.none.fl_str_mv Youth concepts regarding child participation and children's right
Concepciones juveniles sobre participación infantil y derechos del niño
Concepções juvenis sobre participação infantil e direitos da criança.
title Youth concepts regarding child participation and children's right
spellingShingle Youth concepts regarding child participation and children's right
Ramírez Pavelic, Mónica
Análisis de discurso
derechos del niño
infancia
participación
title_short Youth concepts regarding child participation and children's right
title_full Youth concepts regarding child participation and children's right
title_fullStr Youth concepts regarding child participation and children's right
title_full_unstemmed Youth concepts regarding child participation and children's right
title_sort Youth concepts regarding child participation and children's right
dc.creator.none.fl_str_mv Ramírez Pavelic, Mónica
Contreras Salinas, Sylvia
author Ramírez Pavelic, Mónica
author_facet Ramírez Pavelic, Mónica
Contreras Salinas, Sylvia
author_role author
author2 Contreras Salinas, Sylvia
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Análisis de discurso
derechos del niño
infancia
participación
topic Análisis de discurso
derechos del niño
infancia
participación
description We present the results of an investigation which aim is to analyze – in the words of young university students – their conceptions regarding child participation in the context of the International Convention on the Rights of the Child. To that end, it featured the informed participation of 53 university students in 1st year of Psychology at a Spanish university, whose ages were 18 years old. They formed four discussion groups; and for the processing and analysis of the information, the QDA Miner software and discourse analysis were used. The main findings indicated that among our interviewed, exists a perception of low participation of children, in addition to scarce knowledge regarding the rights of the child.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271
url http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.revistaliberabit.com/index.php/Liberabit/article/view/271/145
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 Mónica Ramírez Pavelic, Sylvia Contreras Salinas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 Mónica Ramírez Pavelic, Sylvia Contreras Salinas
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres
publisher.none.fl_str_mv Universidad de San Martín de Porres
dc.source.none.fl_str_mv LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 268
LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 268
LIBERABIT. Revista Peruana de Psicología; Vol. 21 Núm. 2 (2105): julio - diciembre; 262 - 268
2223-7666
1729-4827
reponame:Liberabit
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Liberabit
collection Liberabit
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846253589312307200
score 12.789436
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).