Artificial intelligence and learning process management in secondary school students. Educational institution N° 6019 Mariano Melgar. Lima
Descripción del Articulo
The purpose of this study is to examine how Artificial Intelligence impacts students' educational process. The methodology adopted is basic; the level is descriptive-correlational; the hypothesis is tested using a deductive method; the design is non-experimental and descriptive in nature; the s...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/417 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/417 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inteligencia Artificial Proceso de aprendizaje actividades y estrategias de aprendizaje Artificial Intelligence Learning process learning activities and strategies |
Sumario: | The purpose of this study is to examine how Artificial Intelligence impacts students' educational process. The methodology adopted is basic; the level is descriptive-correlational; the hypothesis is tested using a deductive method; the design is non-experimental and descriptive in nature; the sample consisted of 40 students; simple random sampling was used, collecting data through surveys and a questionnaire, and the data was analyzed using the statistical software SPSS27. The result was a score (0.646) between the main variable, Artificial Intelligence, and the educational process. The recommendation is the gradual inclusion of Artificial Intelligence in educational activities and the training of teachers in the use of this technological innovation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).