On Welfare Effects of Horizontal Mergers with Product Differentiation
Descripción del Articulo
We use a non-spatial (Chamberlinian) product differentiation model to analyze the welfare effects of horizontal mergers with quantity competition. We argue that (i) mergers can be welfare enhancing if the degree of product differentiation increases after the merger; and, (ii) privately profitable me...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad ESAN |
Repositorio: | Revistas - Universidad ESAN |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/254 |
Enlace del recurso: | https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/254 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Horizontal mergers product differentiation welfare |
Sumario: | We use a non-spatial (Chamberlinian) product differentiation model to analyze the welfare effects of horizontal mergers with quantity competition. We argue that (i) mergers can be welfare enhancing if the degree of product differentiation increases after the merger; and, (ii) privately profitable mergers can also increase welfare. Consequently, in this paper we demonstrate that the degree of product differentiation is a crucial factor to assess the welfare effects of a merger. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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