The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet

Descripción del Articulo

Without the uproar caused by the process regarding television, the Radio media has also been attracting, in recent decades, companies from different countries that have forged multinational empires, especially in the field of music Radio. This new supranational dimension of the Radio is also increas...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Checa Godoy, Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/243
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Radio
Multinationals
Propaganda
Religion
Music
Multinacionales
Religión
Música
id REVCOA_f5ec7016983e8efbe1992228f60a6bb6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/243
network_acronym_str REVCOA
network_name_str Correspondencias & Análisis
repository_id_str
spelling The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and InternetEl renacimiento de la radio internacional: Multinacionales, emisoras religiosas, radio exterior e InternetCheca Godoy, AntonioRadioMultinationalsPropagandaReligionMusicRadioMultinacionalesPropagandaReligiónMúsicaWithout the uproar caused by the process regarding television, the Radio media has also been attracting, in recent decades, companies from different countries that have forged multinational empires, especially in the field of music Radio. This new supranational dimension of the Radio is also increased by the renewed rise of religious radio stations and new approaches to old propagandist radio, all also taking advantage of the possibilities offered by internet. Radio is now more international than ever.Sin el revuelo que ha causado el proceso en la televisión, la radio ha venido atrayendo también en las últimas décadas a empresas de distintos países que han forjado emporios multinacionales, sobre todo en el ámbito de la radio musical. Esta nueva dimensión supranacional de la radio se ve asimismo incrementada por el renovado auge de las cadenas de radio religiosas y los nuevos planteamientos de la vieja radio propagandística. Todos aprovechan, además, las posibilidades que brinda Internet. La radio es hoy más internacional que nunca.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/24310.24265/cian.2013.n3.12Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 277-293Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 277-2932304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243/221http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243/369Derechos de autor 2013 Antonio Checa Godoyhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2432025-01-17T19:25:21Z
dc.title.none.fl_str_mv The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
El renacimiento de la radio internacional: Multinacionales, emisoras religiosas, radio exterior e Internet
title The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
spellingShingle The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
Checa Godoy, Antonio
Radio
Multinationals
Propaganda
Religion
Music
Radio
Multinacionales
Propaganda
Religión
Música
title_short The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
title_full The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
title_fullStr The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
title_full_unstemmed The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
title_sort The revival of International Radio: Multinationals, religious broadcasters, foreign radio and Internet
dc.creator.none.fl_str_mv Checa Godoy, Antonio
author Checa Godoy, Antonio
author_facet Checa Godoy, Antonio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Radio
Multinationals
Propaganda
Religion
Music
Radio
Multinacionales
Propaganda
Religión
Música
topic Radio
Multinationals
Propaganda
Religion
Music
Radio
Multinacionales
Propaganda
Religión
Música
description Without the uproar caused by the process regarding television, the Radio media has also been attracting, in recent decades, companies from different countries that have forged multinational empires, especially in the field of music Radio. This new supranational dimension of the Radio is also increased by the renewed rise of religious radio stations and new approaches to old propagandist radio, all also taking advantage of the possibilities offered by internet. Radio is now more international than ever.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-11-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243
10.24265/cian.2013.n3.12
url http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243
identifier_str_mv 10.24265/cian.2013.n3.12
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243/221
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/243/369
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2013 Antonio Checa Godoy
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 Antonio Checa Godoy
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
dc.source.none.fl_str_mv Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 277-293
Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 277-293
2304-2265
2224-235X
reponame:Correspondencias & Análisis
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Correspondencias & Análisis
collection Correspondencias & Análisis
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1847438291065896960
score 12.832809
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).