Communication as Instrument of Expansion in Small and Medium Spanish Companies: The Segovian Case

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Implementation and development of communicative strategies is still incipient in the Spanish SME’s market. Companies keep using old techniques instead of moving forward on innovative plans due to the lack of knowledge regarding the effectiveness of new programs. This article offers a perspective on...

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Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Nieto, Begoña
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/277
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/277
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunicación empresarial
PYME
Pequeña y mediana empresa española
Gestión de la comunicación
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description Implementation and development of communicative strategies is still incipient in the Spanish SME’s market. Companies keep using old techniques instead of moving forward on innovative plans due to the lack of knowledge regarding the effectiveness of new programs. This article offers a perspective on communication management in the mentioned framework based on an empirical research. The highlights have been given by foreign trade companies from Segovia (Spain) that operate in the broad range of activities covered by this study.
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spelling Communication as Instrument of Expansion in Small and Medium Spanish Companies: The Segovian CaseLa comunicación como instrumento de expansión en la pequeña y mediana empresa española: el caso segovianoGómez Nieto, BegoñaComunicación empresarialPYMEPequeña y mediana empresa españolaGestión de la comunicaciónEmpresa exportadoraImplementation and development of communicative strategies is still incipient in the Spanish SME’s market. Companies keep using old techniques instead of moving forward on innovative plans due to the lack of knowledge regarding the effectiveness of new programs. This article offers a perspective on communication management in the mentioned framework based on an empirical research. The highlights have been given by foreign trade companies from Segovia (Spain) that operate in the broad range of activities covered by this study.El desarrollo de acciones de comunicación en la pequeña y mediana empresa (PYME) española es una asignatura todavía pendiente. El desconocimiento de las posibilidades que ofrece la comunicación para llegar a los públicos de una PYME, es una realidad manifestada, entre otros motivos, por la puesta en marcha de acciones llevadas a cabo por tradición.Este artículo tiene como objetivo presentar una perspectiva del uso de la gestión de la comunicación en la pequeña y mediana empresa (PYME) española a través de un estudio empírico. Las conclusiones presentadas responden al estudio realizado con PYME exportadoras segovianas de diferentes sectores de actividad.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/27710.24265/cian.2011.n1.10Correspondences & Analysis; No 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 157-172Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 157-1722304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/277/253/*ref*/Arenas, J. y García, R. (2005). “Alianzas españolas con éxito en los mercados internacionales”. Marketing & Ventas, 71, 21-23./*ref*/Basterrechea, E. (2003). La utilización de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en Segovia. Mesa redonda. Mayo 7. Segovia, España. Extraída el 30/I/2006 desde http://www.cajasegovia.es/observatorio/observatorio.asp/*ref*/Belío, J. L. (2002). “¿Internacionalización? Sí, pero…”. MK Marketing + Ventas, 167, 9-12./*ref*/CEAC (2000). Biblioteca de gestión de la pequeña y mediana empresa (vol. 3, pp. 127-146). Barcelona: Grupo Editorial CEAC./*ref*/Boronat, D. (2003). “Internacionalizarse.com: ¿mito o realidad?”. Harvard Deusto, 55, 38-40./*ref*/Buendía, A. (2004). “Las pymes y sus historias”. Estrategias de marketing, 135, 32 y ss./*ref*/Carbonara, N. (2005). “Information and communication technology and geographical clusters: opportunities and spread”. Technovation, 25(3), 213-222./*ref*/Carrillo M. V.; Castillo A. y Gómez, L. (2005). Imagen y comunicación en las PYMES. Madrid: Fragua./*ref*/Cervera Fantoni, A. L. (2004). Comunicación total. Madrid: Editorial ESIC./*ref*/“Consejo Regional de Cámaras Oficiales de Comercio e Industria de Castilla y León” (2011). 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