Communication in Corporate Social Responsibility Management

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The business world is eager for management models that allow being more efficient, surrounded by a development and interest in building a social consciousness. The financial crisis of recent years has led the company to review and be aware of the importance to maintain ethical behavior, to strengthe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Orjuela Córdoba, Sandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/275
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/275
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comunicación
Responsabilidad Social Empresarial
Públicos de interés
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description The business world is eager for management models that allow being more efficient, surrounded by a development and interest in building a social consciousness. The financial crisis of recent years has led the company to review and be aware of the importance to maintain ethical behavior, to strengthen the management of their own identity from values and from there to manage your image and corporate reputation transparent and reliable. In this context, communication and responsible relationship with its stakeholders, become a driving force of Corporate Social Responsibility within the organization, feeding each other, looking for a triple win: Business-Society-State.
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/*ref*/Costa, J. (2009). Imagen Corporativa en el siglo XXI. Buenos Aires: La Crujía.
/*ref*/Drucker, P. (1997). Drucker, su visión sobre la administración, la organización basada en la información, la economía, la sociedad. Norma.
/*ref*/Escudero, G. (2010). Bien Común y stakeholders. La propuesta de Edward Freeman. Pamplona: Universidad de Navarra.
/*ref*/Guédez, V. _(2011). Entrevista concedida al periódico venezolano El Universal (17/VII/ 2011). _(2008). Ser Confiable. Responsabilidad social y reputación empresarial. Caracas: Planeta. _(2006). Ética y práctica de la responsabilidad social empresarial. El aporte de la empresa al capital social. Caracas: Planeta.
/*ref*/León, M. (2011). “La RSE es una alternativa que permite a la propia empresa redefinirse”. Extraída el 30/VIII/2011 desde http://www.eluniversal.com/2011/07/19/la-rse-es-una-alternativa-que-permite-a-la-propia-empresa-redefinirse.shtml
/*ref*/Marín, F. (2008). Responsabilidad Social Corporativa y Comunicación. Madrid: Fragua.
/*ref*/Méndez, Ch. (2004). Responsabilidad Social de Empresarios y Empresas en Venezuela durante el siglo XX: Caracas: Strategos Consultores.
/*ref*/Olcese, A; Rodríguez, M. y Alfaro, J. (2008). Manual de la Empresa Responsable y Sostenible. Madrid: McGraw-Hill.
/*ref*/Paladino, M. y Álvarez, C. (2006). Comunicación Empresarial Responsable. Temas y acciones para lograr la responsabilidad social empresaria. Buenos Aires: Granica.
/*ref*/Tovar, E. (2011). “Hay discusiones sobre RSE que no se están dando en el país”. Extraída el 28/ VIII/2011 desde http://www.eluniversal.com/2011/07/19/hay-discusiones-sobre-rse-que-no-se-estan-dando-en-el-pais.shtml Vilanova, M.; Lozano, J. y Dinares, M. (2006). Accountability. Comunicación y Reporting en el ámbito de la RSE. Madrid: Forética.
/*ref*/Villafañe, J. (2004). La gestión profesional de la imagen corporativa. Madrid: Pirámide.
/*ref*/Yepes, G.; Peña, W. y Sánchez, L. (2007). Responsabilidad social empresarial. Fundamentos y aplicación en las organizaciones de hoy. Bogotá: Universidad Externado de Colombia.
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